5 Ocak 2020 Pazar

Gnocchi

Gnocchi bir italyan yemeği olmasına rağmen bizim damak tadınıza oldukça uygun. Bu yüzden bende seveceğimizi düşünerek pişirdim iyi ki denemişim çok beğendik pratik, doyurucu, masrafsız olması da cezbedici. Siz de denemek isterseniz gelin birlikte yapalım.



       Malzemeler:
       Hamur için:

  • 2 adet iri patates
  • 1 yumurta
  • Aldığı kadar un (patatesin büyüklüğüne göre un mimarı değişiyor)
  • Tuz
      Soslar için malzemeler:
  • 100 gram hellim peyniri
  • 2 adet kapya biber
  • 4-5 tane çery domates
  • Karabiber 
  • Dilediğiniz baharatlar
  • 1 kase domates rendesi 
     Yapılışı:
  • Patatesleri kabuklarıyla birlikte güzelce fırçalayarak bol suda yıkadım.
  • Haşladım, kabuklarını soydum ve rendelerim.
  • İçine 1 yumurta ve tuzu ilave ettim.
  • Kulak memesinden bir tık daha yumuşak olacak kadar un ilavesi yaptım.
  • Güzelce yoğurarak ele yapışmayan bir hamur elde ettim.
  • Hamuru biraz dinlenirdim.
  • Sonra hamuru beşe ayırarak her birini silindir biçiminde uzun şeritler yaptım.
  • Her şeridi 1 cm genişliğinde kestim
  • Unlayarak çatal yardımıyla gnocchi ye has o şekilleri verdim. Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi.
  • Sonra uygun bir tencerede suyu kaynattım.
  • Kaynayan suya tuz katarak hazırladığım hamurları ilave ettim.
  • Kaynayan hamurlar piştiğinde su yüzüne çıkıyor sıra ile su yüzüne çıkanları servis tabağına aldım.
  • Hazırladığım hellimli  sosu üzerine yaydım.
      Hellimli sosun tarifi:
  • Hellim peynirini kuşbaşı doğrayıp tereyağında kavurdum.
  • Kapya biberleri, domatesleri, baharatları  ilave ederek 5 dakika daha kavurdum.
  • Domatesli sos içinde yazdan hazırladığım domates rendesini kullandım. Tereyağında domates rendesini soteledim. 



   Not1: Gnocch hamuru üzerine istediğiniz soslarla zenginleştirebilirsiniz sizin hayal gücünüz önemli.
                 Not2: Gnocchileri isterseniz sadece haşlayıp üstüne sosu koyabilirsiniz veya tereyağında kavurarak yanında veya üzerinde soslar ve sebze yemekleriyle de yiyebilirsiniz.











     



     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...