30 Nisan 2018 Pazartesi

1,2,3,4, İrmik Helvası

Geleneklerimize işlemiş bir tatlı, irmik helvası...Özellikle kandil günleri yapılıp komşular, eş ve dost ile paylaşılır. Ayrıca ister kışın soğuk bir gecede, ister yazın en sıcak gününde  dondurmayla afiyetle yenebilecek nefis bir tatlı...Yemek sitelerinde bir çok tarifi var ama benim size vereceğim bu tarif tam 40 yıllık... Kolay, akılda tutulabilir...  1,2,3,4 ölçüleri olan bu tarif için kullanacağınız kap, ister kase ister bardak yada başka bir şey olabilir miktarı ne kadar yapacağınıza bağlı..Nasıl yaptım anlatayım. 



    Malzemeler: (benim ölçüm su bardağı ile)

  • 1 su bardağından iki parmak eksik erimiş tereyağı, bardağın geri kalan kısmını sıvı yağ ile tamamlıyorum.
  • 2 su bardağından iki parmak eksik irmiğin üstünü un ile tamamlıyorum.
  • 3 su bardağı şeker
  • 4 su bardağı su (2 su bardağını süt koyabilirsiniz daha lezzetli oluyor)
  • 1/2 su bardağı file badem veya helva fıstığı 
  • Üstünü süslemek için tarçın, file badem 
     Yapılışı: 
  • 1 su bardağı erimiş tereyağı + sıvı yağını büyükçe bir tencereye koyuyorum.
  • Ocağı orta hararette açarak tencereyi üstüne yerleştiriyorum.
  • Daha sonra 2 su bardağı  irmik+unu yağın içine bırakarak kavurmaya başlıyorum.
  • Isıyı çok aza indirerek kavurma aşamasını 45 dakika kadar sürdürüyorum.(son 15 dakika da file bademi veya fıstığı ilave ediyorum)
  • 3 su bardağı şeker ile 
  • 4 su bardağı su+sütü bir başka tencerede şeker eriyene kadar ısıtıyorum.
  • Yeterince kavrulduğuna emin olduğum irmiğin içine, ısınmış su+su karışımını ilave ederek ocağın ısısını da yükselterek hızlı hızlı karıştırıyorum. Bir müddet sonra kaynamaya başlayan helva aynı zamanda kıvam almaya başlıyor. Tamamen şerbeti çektiğinde ocağı kapatıp üstüne temiz bir bez örterek dinlenmeye bırakıyorum.
  • Yarım saat kadar dinlenen helvayı açarak bir kase ile şekil verip üstünü tarçın ve badem ile süslüyorum.
  • Sonra mı? Tabi ki sevdiklerimle paylaşıyorum.
      Not: İrmiğin kavrulma renginin olup olmadığına karar vermek biraz zor olsa da 45 dakika kavurmuş iseniz oldu demektir. Süt ile yapıyorsanız biraz daha fazla kavurarak renginin kahverengiye dönmesi gerekiyor çünkü süt rengini açıyor.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...