4 Ocak 2016 Pazartesi

Ispanak Graten

Sebzeleri değişik pişirme isteğim bu günlerde beni araştırmaya yöneltti. Baktım ki çok değişik tarifler var..  Bu tariflerin içinden en güzellerini daha doğrusu benim beğendiklerimi sizler için yapıp paylaşmak istiyorum...  Bu çok nefis, görüntüsü harika ''Ispanak Graten'' benim elimden nasıl olmuş nasıl yapmışım, resimlerle   beraber anlatayım..


     Malzemeler:

  • 1/2 kg ıspanak
  • 2 tane soğan
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1 tane patates
  • 1 tane havuç
  • 2 çay bardağı bezelye 
  • 1 yemek kaşığı tereyağ
  • 1 yemek kaşığı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz. 




Yapılışı: Öncelikle ıspanakları ayıklayıp, doğruyorum ve bol suda yıkıyorum. Daha sonra soğanları küp şeklinde doğrayıp 2 kaşık sıvı yağda kavuruyorum. Yıkadığım ıspanakları kavrulan soğanlara katarak kavurmaya devam ediyorum. Yapraklar yumuşadığında ocağı kapatıyorum. Diğer yanda bezelyeyi haşlamaya başlıyorum arkadan küçük küçük doğradığım havuçları ve patatesi de atıp pişiriyorum. (Yukarıda resimde görüldüğü gibi)



 Hazırladığım malzemeleri karıştırıp fırın kaplarına paylaştırıyorum.



 1 yemek kaşığı tere yağını 1 yemek kaşığı un ile kavuruyorum. Ardından 1 su bardağı sütü ilave ederek başamel sosunu pişiriyorum.. Fırın kaplarına pay ettiğim malzemelerin üzerine başamel sosu yayıyorum. Kaşar peyniri yada evde hangi peynir varsa (ben İvrindi kullandım) rende yaparak üzerilerine koyup 200 derecede pembe olana kadar pişiriyorum.



Evet yine çook güzel miss gibi yemeğim hazır:) Ne yapalım; tabi ki yiyelim, yiyelim de şifa olsun diyelim, aman kilo olmamasına dikkat edelim...



Afiyet olsun


Semra

2 yorum:

  1. Denedim mükemmel oldu... Ellerinize sağlık. Böyle güzel tarifleri bizlere sunduğunuz için teşekkürler ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.:) Sizin gibi ''benim elimden'' takipcileri olduğu sürece benim sırtım yere gelmez.. :) TEŞEKKÜRLER

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...