4 Mart 2020 Çarşamba

Fırında yer elması / yoğurtlu dip sos

Fırında yer elması nefis bir tat mutlaka sizler de denemelisiniz. Çok pratik çok lezzetli. Nasıl yaptım detaylarıyla anlatayım. 



   Malzemeler:
  • 1 kg yer elması
  • 4/5 patates (patates koymayabilirsiniz)
  • 1/2 su bardağı zeytinyağı
  • 3 yemek kaşığı kekik
  • 3 diş sarımsak
  • Karabiber, pulbiber
   Yapılışı:
  • Yer elmaları ile patatesleri bol su ve fırça ile yıkıyorum 
  • Kabuklarını soymadan (sadece çirkin yerlerini soyuyorum) kuşbaşıdan biraz daha büyükçe doğuruyorum.
  • Zeytinyağı, kekik, tuz, karabiber, dövülmüş sarımsak ile harmanlıyorum.
  • Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye döküp 160 dereceli alt üst fırında nar gibi kızarıp pişinceye kadar fırınlıyorum.
  • Daha sonra hazırladığım yoğurtlu dip sos ile servis ediyorum.
    Yoğurtlu dip sos tarifi:
    
    Malzemeler:
  • 250 gram yoğurt
  • 100 gram krem peynir
  • Kekik, nane, kırmızı pul biber, ezilmiş sarımsak, bir iki tane ince doğranmış taze soğan
   Yapılışı:
  • Bütün malzemeleri bir kapta karıştırıyorum.
  • Fırından çıkarıp ılınmış hale gelen yer elmalarının yanında servis ediyorum.
  • Yapıcaklara şimdiden afiyet olsun.


Afiyet olsun

3 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...