7 Ekim 2017 Cumartesi

zeytinli / kuru domatesli kek

Zeytinli / kuru domatesli keki hiç düşünmeden misafirlerinize yapabilirsiniz. Misafirinize veya okuldan gelecek çocuklarınıza ne yapsam derdine son verecek bu nefis keki nasıl yapıyorum anlatayım.



      Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1/2 çay kaşığı karbonat
  • 1 su bardağı çekirdeği çıkarılmış zeytin
  • 150 gram beyaz peynir
  • 8-10 adet kuru domates
  • 1/2 demet maydanoz
     Yapılışı:
  • Yumurta, yoğurt ve sıvı yağı bir kabın içinde karıştırıyorum.
  • Kuru domatesleri ılık suda 10 dakika bekletiyorum daha sonra küçük küp küp doğruyorum.
  • Karışan malzemeye sırasıyla diğer malzemeleri ilave ediyorum.
  • Yağlanmış uzun ve derin kek kalıbına döküyorum.
  • 170 derecede önceden ısınmış fırında üzeri nar gibi kızarana kadar pişiriyorum. 
  • Piştiğini anlayabilmek için ortalama 35-40 dakika sonra çöp şiş çubuğu ile kontrol ediyorum.
  • Çubuk temiz çıkmış ise pişmiş demektir.
  • Fırından çıkan keki ılınınca dilimleyip servis yaparak sevdiklerimle paylaşıyorum.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...