1 Ağustos 2016 Pazartesi

Avutma

Bozcaada'ya özgü ve aynı zamanda fark yaratan bir meze: Avutma
Şişman Restoranda yediğim ve çok beğendiğim bir tat. Sizler için tarifini aldım ve denedim. Aslında şefimiz tarifi verirken içinde adaya özgü otlar olduğunu söylese de ben yerken gözlemlediğim ve tadını alabildiğim malzemeleri kullanarak o lezzeti yakaladım sanıyorum. Nasıl yaptım aşama aşama fotoğraflarla anlatayım.




Malzemeler:

  • 3 adet bostan patlıcan
  • 1/2 demet nane
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet dereotu
  • 4-5 taze soğan
  • 2 adet domates
  • 2 adet yeşil biber
  • tuz
  • 200 gram keçi peyniri (şef özellikle keçi peyniri önerdi ama ben koyun peyniri kullandım o da güzel oldu)
  • nar ekşisi (miktarı isteğe göre)
  • zeytinyağı (miktarı isteğe göre) 


İlk önce patlıcanları közledim ve kabuklarını soydum. Tepsiye, yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi yerleştirdim.



Bütün malzemeleri küçük küçük doğradım...




Hazırlanan malzemeleri patlıcanların üzerine pay edip ve bu halde 2-3 dakika fırınladım..




Fırından çıkarıp rendelediğim peyniri patlıcanların üstüne koyarak 5-6 dakika daha fırınladım.


Peynirin biraz kızarması fırınlanma için yeterli oluyor. Fırından aldığım patlıcanları servis tabağına alarak  üstlerine nar ekşisi ve sızma zeytinyağı gezdirdim, ekşi maya ev ekmeği ile  sevdiklerime ikram ettim... Görüntüsü ve lezzetiyle çok beğenildi... Sizler de bu harika lezzeti deneyin ve tadın eminim çok beğeneceksiniz...


Not: İnternette araştırdığımda Avutma adında böyle bir tarife rastlamadım ama adı avukma olarak geçen farklı başka çeşit patlıcan mezeleri var. Benim yediğim ile yaptığım aynısıdır ve şefin söylediği isim Avutma dır...


Afiyet olsun


Semra




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...