21 Şubat 2018 Çarşamba

Bahar böreği (Fırın böreği)

 Bahar  geldi geliyor eli kulağında... Eh bahar böreği yapmak için uygun zaman...Pazarlarda taze soğanlar dere otları yerini almış,  o zaman hadi ne duruyoruz doğru pazara daha sonra da tabi ki mutfağa... Yumuşacık hamuru miss gibi kokusuyla evinizi sarıp sarmalayacak hatta komşularınıza kadar yayılacak nefis bir börek. Laf aramızda ben bu böreğe taze soğanlı yumurta böreği de diyorum çünkü içinde bolca yumurta var. Lafı fazla uzatmadan artık tarife geçsem iyi olacak. Eh şimdiden sizlere afiyet olsun...



       Malzemeler:

       Hamuru için: 

  • 5 su bardağı un
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı su
  • 1 paket instant maya
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker
      İçi için:
  • 1 demet taze soğan
  • 1 demet dereotu
  • 4 yumurta
  • 1/2 kg kahvaltılık lor peyniri
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 su bardağından 2 parmak eksik sıvı yağ (isteğe göre daha az yağ kullanabilirsiniz)
     Sos için:
  • 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 1 yumurta
  • 1 fincan sıvı yağ



    Yapılışı:

  • Hamur malzemelerini yoğurma kabına sırayla koyarak kulak memesi kıvamı ne sert ne de çok yumuşak olmayan, ele yapışmayan bir hamur yoğuruyorum.
  • Sıcak bir ortamda yada güneşli bir yerde hamurun mayalanıp kabarmasını bekliyorum.
  • Hamurum mayalanırken ben de iç malzemesini hazırlıyorum.
  • Taze soğanları temizleyip yıkıyorum ve ince ince doğruyorum.
  • dereotunu da ince kıyıyorum.
  • Başka bir kabın içinde doğranmış soğanı, dereotunu, yumurtaları, lor peynirini, karabiberi ve tuzunu katarak bir kaşık yardımı ile karışmasını sağlıyorum.
  • Daha sonra kabaran hamurumu ikiye ayırıp merdane ile tepsi büyüklüğünde açıyorum hamurun önce birini pişirme kağıdı serdiğim tepsiye yayıyorum daha sonra malzemeyi yayarak diğer açtığım hamuru üzerine kapatıyorum. (Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi) 





  • Sonra tekrar mayalanması için sıcak ortamda yada güneşli bir yerde yarım saat kadar bekletiyorum.
  • Tepside  mayalanan ve kabaran böreği keserek dilimlere ayırıyorum.
  • sos için malzemeleri çırparak böreğin her yerine gelecek şekilde sürüyorum.
  • 180 dereceli önceden ısınmış fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyorum.





       Sonra mı? Tabi ki böreğimi sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...