20 Ekim 2015 Salı

Bigadiç kapaması


 Balıkesir'in Bigadiç ilçesine özgü  bir yemektir Kapama... Düğün ve mevlitlerde yapılan bu yemeği evlerimizde de yapmak mümkün. Haşlanmış etiniz ve ev ekmeğiniz olsun yeter..



Anneme ne zaman gitsek illa bizlere bir şeyler yapıp yedirir. Yine bir gün gittiğimizde,  haşlama et ve ev ekmeği var isterseniz kapama yapalım dedi.. Bigadiç kapamasını çok eskilerde yemiştim fakat lezzetini tadını unutmuşum, açıkçası yapmak ve tadını bir kez daha denemek aynı zamanda yapılışının fotolarını çekip sizlerle paylaşmak  istedim. Hemen  hazırlığa başladık..Nasıl yaptık sizlere de anlatayım.. 

Malzemeler 4 kişi için: 1 kilo kırmızı et, (Dana veya Koyun)1/4 ev ekmeği, 100 gram tereyağı, 1 yemek kaşığı salça, karabiber, kırmızıbiber, maydanoz.



Yapılışı: Öncelikle etin çok güzel pişmesi gerekiyor. Yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi etimizi haşladık.


 Ev ekmeklerini dilimleyip fırında nar gibi kızarttık.



Kaynar vaziyette ekmeklerin üzerine önce etleri dağıttık sonra et suyunu gezdirerek ekmeklerin her yerinin ıslanmasını sağladık.


Daha sonra maydanozu serptik, kızdırdığımız salçalı kırmızı biberli tere yağı üzerine gezdirdik. Karabiberi serpip hemen anında servis yaptık. Gerçekten mükemmel miss gibi bir yemek oldu. Yine annemin ellerine sağlık.. Herkese de denemesi için tavsiye ettik.



Afiyet olsun


Semra 

2 yorum:

  1. Çok şahane olmuş. Biz de Kastamonu'da buna benzer bir yemek yaparız, tavuk etiyle. Lezzetini tahmin edebiliyorum. Et suyu şahane bir lezzet vermiştir.
    Ellerinize sağlık. İyi haftalar.

    YanıtlaSil
  2. Teşekkür ederim sevgili Deniz.Et suyunun yanında ev ekmeği de ayrı bir lezzet veriyor.. Sizin de her şeyiyle çok güzel sunumlu yemekleriniz var, bloğunuza sık sık giriyorum. Ben bu işte daha yeniyim. İnşallah daha güzel olacak diye düşünüyorum. Desteğiniz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...