18 Ekim 2015 Pazar

Patlıcan balığı

Annemin klasiklerinden bir yemek daha.. Sizler için  ben yaptım.. Akrabalar ile toplandığımız zamanlar annemden en çok yapmasını istediğimiz yemeklerden bir tanesi.. Çok farklı nefis bir tadı var. Müdavimi olacaksınız, buna emin olabilirsiniz.  Nasıl yaptığımı şimdi sizlere aşamalı olarak anlatayım..


Malzemeler ve tarifi:

  • 1 kilo patlıcan: Alacalı soyup ince ince dilimliyorum, tuzlu suda yarım saat bekletiyorum.
  • 2-3 domates: Küp şeklinde doğruyorum.
  • 4-5 biber: Biberleri de küçük küçük doğruyorum.
  • 1 büyük soğan: Küp şeklinde doğrayıp biraz zeytin yağ ile kavuruyorum.
  • 1/2 demet maydanoz: İnce ince doğruyorum.
  • 1 yumurta, 1 yemek kaşığı un, 1 fincan zeytin yağı: Hepsini bir kabın içinde çırpıyorum.
  • 3 diş sarımsak, yarım limon suyu, yarım fincan elma sirkesi: Sarımsakları biraz tuz ile döverek limon+sirke ile çırpıyorum.

Tepsiyi yağlıyorum, bir sıra olacak şekilde patlıcanları diziyorum. Üstüne hazırladığım domates, biber, kavrulmuş soğan, maydanoz karışımını yerleştiriyorum. Daha sonra tekrar patlıcan dilimlerini diziyorum. (Resimde gördüğünüz gibi)


1 yumurta, 1 kaşık un, 1 fincan yağ hepsini çırpıyorum.


Çırpılan harcı patlıcanların üzerine sürüp 200 derecede ısınmış fırında pişiriyorum. Üzeri kızarıp fırından çıkacağı zaman  önceden hazırladığım 3 diş dövülmüş sarımsak, limon suyu, sirke karışımını yemeğin her yerine gelecek şekilde döküp tekrar fırına sokuyorum. 5-6 dakika daha fırında bekletip fırını kapatıyorum. İlk sıcağı geçtikten sonra servis ediyorum.





Afiyet olsun


Semra


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...