5 Mayıs 2019 Pazar

Susamli Patates Köftesi

Bu güne kadar yaptığım patates köfteleri hiç bu kadar lezzetli olmamıştı. Bu nefis tarifi ayrıntılarıyla anlatayım sizler için. 💞🥀🌹



     Malzemeler: Hamur için

  • 3 adet patates
  • 1 adet yumurta 
  • 1-2 adet taze soğan
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 çay bardağı galeta unu
  • 100 gram peynir
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
     Bulamak için
  • 1 yumurta
  • 1 küçük kase un
  • 1 küçük kase galeta unu
  • 1 küçük kase susam
    Kızartmak için
  • 1 su bardağı sıvı yağ

     Yapılışı: 

  • Yıkadığım patatesleri kabuğu ile başlıyorum.
  • Haşlanan patateslerin kabuğunu soyarak eziyorum.
  • Ezdiğim patateslerin içine taze soğanı, maydanozu minik doğuruyorum.
  • Peyniri rendeleyip patates harcına koyuyorum.
  • 1 yumurta, karabiber, tuz, galeta unu ilave ederek yoğuruyorum.
  • Yoğurduğum patates hamurunu 6-7 adet bezeye ayırıyorum.
  • Bezeleri yuvarlayıp avucumda hafifçe yassılatıp önce una sonra yumurtaya daha sonra galeta unu ve susama batırıp orta ısıdaki yağda kızartıyorum. (Kızartırken özen göstermelisiniz çevire çevire nar gibi kızarmalı)
  • Daha sonra mı? tabi ki güzel bir sunumla sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun

2 yorum:

  1. Iftara yapıcam. Elinize sağlık 💜👌

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel olur yerinde bir karar eminim herkes sevecek.Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...