8 Mayıs 2019 Çarşamba

Pazı yapraklı lor dolması

Pazı yapraklı lor dolması bir Erzurum yemeğimiş tarife baktığımda da damak tadıma uyacağını düşündüm ve hemen denedim.  Tarif in adresi yemek.com.. Gerçekten çok nefis oldu. Nasıl yaptım ayrıntılarıyla anlatayım.






     Malzemeler:
  • 2 demet pazı
  • 150 gram tereyağı
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı bulgur
  • 1/2 su bardağü süt
  • 2 tane kuru soğan
  • 2 su bardağı kadar lor

      Yapılışı:
  • Pazıları bol suda yıkayıp bir dakika haşlıyorum.
  • Kuru soğanı küp küp doğrayıp sıvı yağı + tereyağında kavuruyorum.
  • Kavrulan kuru soğanın ardından bulguru atıp kavurmaya devam ediyorum.
  • Sonra sütü ilave ederek tuzunu da katıp pişiriyorum.
  • Suyunu çeken bulgurun kapağını kapatarak biraz ılınmasını sağlıyorum.
  • Daha sonra  loru koyarak güzelce karıştırıyorum.
  • Haşlanan pazılara bu hazırladığım harcı koyarak sarıyorum...




  • Üstüne tereyağını kızdırıp döküyorum.
  • Isınmış 180 derece fırına koyup 30 dakika kadar pişiriyorum.
  • Daha sonra ılınınca sarımsaklı yoğurt  dökerek servis yapıyorum vee sevdiklerimle birlikte bu eşsiz lezzetin tadına varıyorum.



Afiyet olsun.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...