12 Aralık 2015 Cumartesi

Ispanaklı kuru yufka böreği

Evinizde kuru yufka varsa çok şanslısınız..Yaz aylarında tedarik edebilir yada bulunduğunuz ilde hanım pazarı varsa oradan alıp uzun süre saklayabilirsiniz..İstediğiniz malzeme ile hemen anında yapar miss gibi afiyetle yersiniz. Ben çok severim kuru yufka böreğini zaten sevmeyene de pek rastlanmaz. Bu gün sizlerle paylaşacağım ''Ispanaklı kuru yufka böreği'' nasıl yaptım anlatayım...

      Malzemeler: 

  • 6 adet kuru yufka (Bulunduğum ilin hanım pazarından aldım)
  • 1/2 kg ıspanak
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı zeytin yağı (Ispanaklı olduğu için  zeytin yağı kullandım)
  • 2 yumurta
  • 300 gr lor peyniri
  • 1 adet kuru soğan 
  • tuz
  • karabiber, kırmızı pul biber
  • Üzeri için yoğurt, sıvı yağ

  Yapılışı: 

Öncelikle ıspanağı ayıklayıp güzelce yıkıyorum ve suyunu süzüp iyice kurutuyorum. İçine 1 adet kuru soğan doğruyorum ve lor peyniri, tuz karabiber, kırmızıbiber katıp karıştırıyorum.

Yufkaları tek tek çeşmeden akan suya tutup bir tülbentin içinde yumuşamasını sağlıyorum.

Yufkaların arasına süreceğim sosu hazırlıyorum. Süt, yumurta, zeytin yağını birlikte çırpıyorum.

Daha sonra tepsiyi yağlayıp yufkaları yerleştiriyorum aralarına hazırladığımız sostan sürüp ıspanaklı malzemeden serpiyorum.

Yufkalar bittikten sonra en üstüne yoğurt ve zeytin yağı karışımı sürüp 200 derecede önceden ısıtılmış fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyorum.

Not: 1) Zeytin yağı yerine tere yağı kullanabilirsiniz.
        2) Ispanak yerine peynir, patates, kıyma ile yapabilirsiniz.
        3) Üzerine yoğurt yağ karışımı yerine sos dökebilirsiniz.
         


   


2 yorum:

  1. Semracığım bu tarifi tuttum.en kısa zamanda yapacağım.eline sağlık. Cemile

    YanıtlaSil
  2. Beğendiğin için teşekkürler..Gerçekten denemelisin..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...