14 Aralık 2015 Pazartesi

Kağıt kalıplarda tuzlu kek

Tuzlu keki her zaman yaparım, çok kolay ve çok çabuk oluyor. Ani misafir haberinde aklıma gelen ilk tarif. Bu defa  kağıt kalıplarda denedim sonuç gördüğünüz gibi...Sizler de yapmak isterseniz buyurun yapalım...



     
     Malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1.5 su bardağı yoğurt
  • 1 su bardağından iki parmak eksik sıvı yağ
  • 1 kase ayıklanmış yıkanmış ıspanak
  • 1 avuç ayıklanmış yıkanmış maydanoz
  • 1 avuç ayıklanmış yıkanmış dere otu
  • 2 dal taze soğan
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı kırmızı pul biber
  • 1 çay kaşığı kuru nane
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 paket kabartma tozu
  • Aldığı kadar un (kek kıvamı oluncaya kadar koyuyorum)
  • Kağıt kalıplar

    Yapılışı: Yapılışı oldukça kolay.. Büyükçe bir kaba önce yumurta, yoğurt, sıvı yağ koyup karıştırıyorum. Daha sonra sırayla diğer malzemeleri ilave ediyorum. Ununu yavaş yavaş koyarak kıvam ayarlıyorum. Muffin kalıbın içine kağıt kalıplar yerleştiriyorum. Bir fırça yardımı ile kağıt kalıpların içini yağlayıp hazırladığım malzemeyi paylaştırıyorum. 180 dereceli ısınmış fırında kızarana kadar pişiriyorum.




Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...