27 Ekim 2016 Perşembe

Ispanak böreği

Börek hazırlamak için her zaman hamur yoğurup yufka açmak zor. Çünkü bunca koşuşturma içinde vakit yok. Bunun için hazır yufkalar,  hayatımızı kolaylaştırıp, pratik ve lezzetli börekler hazırlamak için ideal...
Hazır yufkadan hazırladığımız ıspanaklı börekleri, farklı şekliyle daha kısa sürede pişiriyor ve çıtır çıtır sıcacık sevdiklerimize ikram ediyoruz.
İşte sizlere yine çok güzel ve pratik bir börek tarifi...


  Malzemeler
3 adet yufka
1/2 kg ıspanak
1 adet kuru soğan
300 gram lor peyniri
1,5 su bardağı yoğurt
2 yumurta (birinin sarısı böreğin üstüne sürülecek)

Yapımı
Ispanakları doğrayıp yıkıyorum. İyice suyunu süzdürerek sebze kurutucusunda kurutuyorum... Temizlenip yıkanmış ıspanaklara küp şeklinde doğradığım soğanları ve biraz da tuz ilave ederek elimle biraz oğuşturuyorum. Lor peyniri ile karabiberi de katarak iç malzemeyi hazırlıyorum. Ayrı yerde yoğurt ve yumurtayı çırpıyorum. 



Yufkayı düz bir zemine yayıyorum. çırpmış olduğum yoğurdu yufkanın her yerine yayıyorum ve ardından iç harcı serpiştiriyorum. hamurların üçüne de aynı işlemi uyguluyorum.


Sonra yufkanın yuvarlak kısımlarını katlayarak kare şekline getiriyorum.


üçgen şeklinde sekiz eşit parçaya bölerek yağlanmış tepsiye sıralıyorum.



Hazırladığım böreklere yumurta sarısı sürerek 200 dereceli ısınmış fırına koyarak nar gibi kızarana kadar pişiriyorum.


Afiyet olsun

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...