8 Ocak 2016 Cuma

Yayla Çorbası

Havaların soğumasıyla grip salgınları ve hastalıklar arttı. Sıcacık bir çorba vücudunuzun direncini düzenler. Bilhassa yayla çorbası bağışıklık sistemlerini güçlendirir ve bağırsaklarda faydalı mikropların oluşumunu hızlandırır, ishalden korur. Bugün sizlere yine eski bir tarif:) Yirmi yıldır hiç değişmeyen tarifim, yayla çorbasını benim elimden nasıl yapıyorum anlatayım. 




      Malzemeler:

  • 1 çay bardağı pirinç
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1 yumurta sarısı
  • 3 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 kahve fincanı un
  • 1 çay bardağı kaynamış süt
  • 7-8 su bardağı et suyu
  • 1 çorba kaşığı kuru nane
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber



Yapılışı: Ayıklayıp yıkadığım pirinci, daha önceden özenle hazırladığım et suyuna katıp, pişirmeye bırakıyorum. Bir başka kapta yoğurdu, sütü, unu ve yumurta sarısını iyice pürüzsüz olana kadar çırpıyorum. pirinçler piştiğinde et suyundan bir iki kepçe hazırladığım karışıma koyuyorum. İncelmesini ve kıvam bulmasını sağlıyorum. Sonra tahta kaşıkla aralıksız karıştırmakta olduğum et suyuna incelen malzemeyi döküyorum. Bu halde on dakika daha kaynatıyorum. Daha sonra tere yağını eritmeye başlıyorum hafif rengi dönmeye başladığında naneyi ve pul biberi bir iki çeviriyorum çorbanın üzerine gezdirerek döküyorum. Ohh miss gibi yayla çorba hazır. Yiyelim de güçlenelim, yoksa nasıl savaşırız bu dünya ile...




Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...