21 Ekim 2018 Pazar

Zeytinli,Cevizli kesme poğaça

Zeytinli kesme poğaça sabah kahvaltılarında size zeytin yeme keyfini yaşatır. Sizde bu lezzetin tadına varmak istiyorsanız gelin birlikte zeytinli kesme poğaça yapalım.



      Malzemeler: Hamuru için

  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı tereyağı (yumuşamış)
  • 2 yumurta (birisinin sarısı poğaçaların üstüne sürmek için)
  • 1,5 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • 4-5 su bardağı un (kontrollü koyun)
    Malzemeler: İçi için
  • 1 su bardağı çekirdeği çıkmış zeytin
  • 1 su bardağı ceviz
  • Baharatlar ( kekik,nane,kimyon,kırmızı biber, kişniş)



      Yapılışı:

  • Hamur malzemelerini hamur yoğurma kabına alıp kulak memesi dediğimiz kıvamdan biraz daha yumuşak olacak kıvamda yoğuruyorum.
  • Yarım saat kadar hamuru üstü örtülü bekletiyorum.
  • İç malzemelerini de bir kapta karıştırıp hazırlıyorum.
  • Hamuru merdane ile açıyorum.






  • İç malzemeyi açtığım hamurun her yerine yayıyorum




  • Rulo kıvırarak istediğim büyüklükte kesiyorum.





  • Kestiğim poğaçaları pişirme kağıdı serdiğim tepsiye sıralıyorum.
  • Üzerlerine yumurta sarısı sürerek 180 dereceli fırında pembe olana kadar pişiriyorum.
  • Sonra mı? Tabi ki sevdiklerimle paylaşıp bu eşsiz lezzetin tadına varıyorum.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...