2 Aralık 2018 Pazar

Fırında elma tatlısı

Elma fırına girdi böyle oldu, güzel de oldu. Mmmm değişik bir tat içi dolgulu üstü ballı. Nefis, herkese tavsiye edilir. Sizler de bu güzel lezzetin tadını merak ediyorsanız gelin birlikte yapalım.



       Malzemeler: 

  • 4 adet elma
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 2 yemek kaşığı esmer şeker
  • 1 çay bardağı sıcak su
  • 1 yemek kaşığı çam fıstığı
  • 2 yemek kaşığı kuru üzüm
  • 2 yemek kaşığı ince çekilmiş ceviz
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • 1 yemek kaşığı bal (Üstüne gezdirmek için) 
      Yapılışı:

  • Elmaları yıkayıp sap kısımlarından kapak olabilecek şekilde kesiyorum.
  • Elmaların çekirdeklerini çıkarıp ve içini doldurabilmek için oyuyorum.
  • İç harcını hazırlamak için tere yağını eritip esmer şekeri karamalize olana kadar karıştırıyorum karamalize olduğunda sıcak suyu ekleyerek şerbet haline getiriyorum.
  • Şerbetin içine kuru üzüm, ceviz ve fıstıkları katarak suyu çekinceye kadar pişiriyorum.
  • Hazırlamış olduğum elmaların içlerine bu karışımı dolduruyorum. Her birinin üstüne kestiğimiz kapakları kapatıyorum.

  • Bir tepsiye sıralıyorum.
  • Tepsinin içine sıcak su koyarak fırında 170 derecede 20-25 dakika pişiriyorum.
  • Servis tabağına alıp üstlerine bal gezdiriyorum.
  • Ilındığında bu değişik tadın lezzetine varmak için sevdiklerimle paylaşıyorum.

Afiyet olsun


1 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...