25 Nisan 2016 Pazartesi

İç Bakla / Semizotu Yemeği

Bunlar bir harika! gerçekten.
bütün olay yakın köylerimizden gelen lezzetli mi lezzetli organik sebzelerden kaynaklanıyor. Taze, yeni çıkmış iç bakla ve semizotları ve daha niceleri alıp geliyorum ve başlıyorum pişirmeye, nasıl mı yapıyorum hadi bakalım anlatayım.


 İç bakla tarifi: Malzemeler:

  • 2 kilo kabuklu bakla
  • 1,5 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 iri kuru soğan
  • 1 yemek kaşığı toz şeker (şekeri arzuya göre daha az veya daha çok koyabilirsiniz)
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 demet dereotu
  • 1 su bardağı su
    Yapılışı: 
  •  İlk iş olarak baklaları kabuklarından ayıklıyorum ayıklarken ellerimi boyamaması için ara sıra limon ile parmaklarımı ovuyorum. 
  • İçlerini çıkardığım baklaları yıkıyorum tencereye alıyorum üzerine soğanı mini minik doğruyorum.
  • Yağını gezdirerek ilave edip orta ateşteki ocağa koyuyorum ve hepsini 3-5 dakika kavuruyorum.
  • Toz şekeri, tuzu ve 1 bardak sıcak suyu ilave ederek baklalar yumuşayıncaya kadar pişiriyorum.
  • Pişmeye yakın dereotunu serpiyorum.
  • Piştiğine emin olunca ocağı kapatıp bir iki saat dinlendiriyorum.



  • Dinlenmiş miss gibi kokan lezzetli mi lezzetli yemeğimi yoğurt ile servis ederek sevdiklerime ikram ediyorum.
       
   
    Semizotu yemeği için malzemeler:
  • 2 bağ semizotu
  • 1 adet kuru soğan
  • 2 domates
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yemek kaşığı kadar pirinç
   Yapılışı: 
  • Semizotu nu çok güzel ayıklayıp bol suda yıkıyorum. Salata kurutma kabında döndürerek kurutuyorum. 
  • Uygun bir tencereye önce semizotları daha sonra zeytinyağı, minik minik doğradığım  kuru soğanları, kabukları soyulmuş ve küp şeklinde doğradığım domatesleri ilave ederek tencereyi ocağa koyuyorum. 
  • Tencerenin kapağını kapatıp 2-3 dakika pişmeye bırakıyorum sonra yıkadığım pirinci koyuyorum. 
  • Şeker ve tuz ile tatlandırarak pirinçlerin pişme süresince ocakta tutuyorum. 
  • Piştiğine emin olunca ocağı kapatarak 1-2 saat dinlendiriyorum.

  • Dinlenmiş miss gibi kokan lezzetli mi lezzetli yemeğimi yoğurt ile servis ederek sevdiklerime ikram ediyorum.

Afiyet olsun


Semra







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...