23 Mart 2017 Perşembe

Isırganlı çırpma börek

Ispanak, ısırgan otu ve taze soğan fırın tepsisinde buluştu ve bu buluşmadan çok güzel bir lezzet çıktı. Tarif için Kadın Dünyası na teşekkürler..




       Malzemeler: 
  • 250 gram ıspanak
  • 250 gram ısırgan otu
  • 1 demet taze soğan
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 yumurta
  • 2 su bardağı un
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 çay kaşığı şeker
  • Su


  • Ispanak, ısırgan otu, taze soğanı yıkadıktan sonra ince ince doğruyorum.
  • Yumurta, un, tuz, şekeri su ile çırparak kek hamuru kıvamında sıvı bir hamur elde ediyorum.


  • Yağlanmış tepsiye hamurun yarısından fazlası olacak şekilde yayıyorum.


  • Sebzelerin üstüne 3 yemek kaşığı zeytinyağı ve tuz ilave edip karıştırıyorum.
  • Tepsiye yaydığım hamurun üstüne harmanladığım ısırgan otu, ıspanak ve taze soğanların tamamını seriyorum.


  • Kalan hamuru kaşık yardımı ile otların üzerinde çizikler halinde gezdiriyorum.
  • 2-3 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirerek önceden ısınmış yüksek dereceli (220 derece) fırında kızarıncaya kadar pişiriyorum.





Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...