26 Mart 2017 Pazar

Karnıbahar kısırı

Karnabahardan hiç kısır yaptınız mı? Yapmadıysanız eğer bu nefis tarif  yemek listenize kesin girecektir, bundan hiç kuşkunuz olmasın. Şimdi gelin nasıl yaptım anlatayım.



      Malzemeler: 

  • 1 adet karnabahar
  • 1 demet taze soğan
  • 1/2 demet dereotu
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 yemek kaşığı domates ve biber salçası
  • 1 limon suyu + nar ekşisi
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 2 adet domates
  • 1-2 diş sarımsak
  • Zeytinyağı (miktarı arzuya göre) 




      Nasıl yaptım:

  • Karnabaharı yıkayıp çiçekleri ayırıyorum.
  • Az suyun içinde 1-2 dakika kadar kaynatıyorum.
  • Süzüp ince ince kıyıyorum. 



  • Daha sonra tavaya yarım çay bardağı kadar zeytinyağı koyarak ince ince kıydığım sarımsakları kavuruyorum.
  • Ardından karnabaharları ilave ederek kavurmaya devam ediyorum.
  • Karnabaharlar biraz kavrulduğunda salçayı katıyorum ve kavurmaya devam ediyorum.
  • Piştiğinde ocağı kapatıp soğutuyorum.



    • Diğer tarafta taze soğanı, maydanozu ve dereotunu ince ince doğruyorum.
    • Kavrulan karnabahar ile yeşilliği birleştiriyorum.



    • Limon suyu, nar ekşisi ve  zeytin yağını koyarak güzelce karıştırıyorum.
    • Servis tabağına marul yapraklarını döşeyerek üstüne kısırı yerleştiriyorum ve afiyetle sevdiklerimle paylaşıyorum.







    Afiyet olsun






    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...