8 Nisan 2017 Cumartesi

Cevizli Taze Fasulye Salatası / Cevizli Kabak, Havuç Salatası

Tadıyla her yemeğe lezzet katan ceviz, salatalarda da vazgeçilmezimiz oldu. İşte size cevizle daha da güzelleşen iki salata tarifi... 



Cevizli Kabak, Havuç Salatası

     Malzemeler:
  • 2 tane havuç
  • 2 tane kabak
  • 1 demet dereotu
  • 2 diş sarımsak
  • 1 kase süzme yoğurt
  • 1 yemek kaşığı mayonez
  • tuz
  • 1 çay bardağı ceviz
  • 1 çay bardağı zeytinyağ
    Yapılışı:
  • Kabak ve havuçları  soyup rendeleyip fazla suyunu sıkıyorum.
  • Tavada zeytin yağı ile sebzeleri kavuruyorum.
  • Sebzeler kavrulurken sarımsağı ve tuzu ilave ediyorum.
  • Sebzeler suyunu çekice ocağı kapatıyorum, soğutuyorum.
  • Soğuyan sebzeleri, ince doğranmış dereotu, süzme yoğurt ve mayonez ile karıştırıyorum.
  • Son olarak cevizi ilave edip servis tabağına itina ile yayıyorum. Üstüne iri ceviz taneleriyle süslüyorum. 






Cevizli Taze Fasulye Salatası

     Malzemeler:
  • 1/2 kg taze fasulye veya marketlerde satılan dondurulmuş paketlerde olabilir.
  • 3-4 adet közlenmiş kırmızı biber
  • 1 kase süzme yoğurt
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 4-5 ceviz 
     Yapılışı:
  •  Taze fasulyeyi 2 cm uzunluğunda jülyen doğruyorum.
  • Az suda haşlıyorum, suyunu süzüp soğutuyorum.
  • Köz biberleri de aynı şekilde keserek delikli kevgirde suyunu süzüyorum.
  • Sebzelerin mümkün olduğu kadar suyunun süzülmesi gerekiyor yoğurdun içinde suyunu bırakmaması için.
  • Sarımsağı ezerek yoğurt ile karıştırıyorum.
  • Daha sonra sebzeler ile yoğurdu birleştiriyorum.
  • Servis tabağına özenle yerleştirip üzerine zeytin yağı gezdiriyorum. (arzuya göre yağ ile salçayı kavurarak da yapabilirsiniz)
  • Son olarak cevizlerle süsleyerek sevdiklerimle paylaşıyorum.

Afiyet olsun









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...