10 Nisan 2017 Pazartesi

Avokado çanağında köfte

Bu zamana kadar pek tüketmediğimiz meyvelerden birisi avokado. Halbuki tam olgunlaşmış bir avokadodan mükemmel salatalar, ezmeler yapmak mümkün. Şimdi sizlere avokadodan yapılmış çok güzel bir tarif vermek istiyorum. Bu yemek için (yemek.com) a teşekkürler... Ama daha önce avokadonun faydalarına bir değineyim.
Çok zengin mineral ve vitamin kaynağıdır. A, C ve E vitaminleri bakımından zengin olup yetersiz beslenenler için tavsiye edilir. Antioksidandır. Kalp-damar ve bağışıklık sağlığını korur, yaşlanma etkilerini geciktirir.



      Malzemeler:

  • 1 tane olgunlaşmış avokado
  • 2 yemek kaşığı yoğurt
  • 1 diş sarımsak
  • 2 yemek kaşığı iri çekilmiş ceviz
  • 200 gram kıyma
  • 1 adet soğan
  • 1 dilim bayat ekmek
  • 1 diş sarımsak
  • tuz, karabiber, kimyon
  • Garnitür olarak domates ve biber (Avokado bir tane olduğu için köfteye ilave domates ve biber kullandım. Siz 2-3 avokado kullanırsanız domatese ve bibere gerek kalmayabilir)





      Yapılışı:
  • Ekmeği ufalayıp soğanı da rendeleyip suyunu sıkıyorum.
  • Soğanı,ufalanmış ekmeği, kıymayı ve baharatları bir kaba alarak yoğuruyorum.
  • Köfteleri yuvarlayıp pişirme kağıdı serip yağladığım tepsiye sıralıyorum. Garnitür olarak köftenin aralarına domates ve biber yerleştiriyorum.
  • Hazırladığım garnitürlü köfteleri fırında pişiriyorum. (Az yağ ile tavada da kızartabilirsiniz)





  • Daha sonra içini çıkartıp ve ezdiğim avokadoyu, ceviz içi ve tuzla birlikte sarımsaklı yoğurda ekleyip güzelce karıştırdım.
  • Avokadolu hazırladığım  sosu için içini boşalttığım kabukların içine dolduruyorum.
  • Üzerlerine köfteleri yerleştirip biraz ayırdığım sosla süslemeler yapıp afiyetle sevdiklerimle paylaşıyorum.
   








Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...