5 Kasım 2017 Pazar

Fırında Sardalya


Sardalya balığının en yaygın pişirme usulü tavada yada mangalda olanıdır. Ben bu defa daha sağlıklı olması için fırında pişirmeyi tercih ettim. Nasıl yaptım anlatayım..



      Malzemeler:

  • 1 kilo sardalya balığı
  • 2 adet kuru soğan
  • 1 adet kırmızı biber
  • 6-7 adet küçük domates
  • 2 diş sarımsak
  • 1/2 çay bardağı zeytinyağı
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1/2 adet limon suyu
  • 1-2 tane defne yaprağı

     Yapılışı:
  • Sardalya balıklarının başlarını alıp içini temizleyerek  yıkıyorum. Yıkama işlemini itina ile yaparak pullarını ve içini güzelce temizliyorum.
  • Yıkadığım sardalya balıkların süzgece koyarak sularının süzülmesini sağlıyorum. 
  • Balıkların üstüne tuz ve karabiber serpiyorum.
  • Soğanları yarım ay şeklinde, sarımsakları ince ince doğruyorum.
  • Soğan ve sarımsakların içine  ince kıydığım maydanozları, küçük doğradığım kırmızı biberi ve yarım limon suyunu ilave ederek hepsini harmanlıyorum.
  • Domatesleri ikiye bölüyorum.


  • Tepsiye pişirme kağıdı yayıp yarım çay bardağı zeytinyağı ile yağlıyorum.
  • Hazırladığım soğanlı malzemenin bir kısmını tepsiye yayıyorum.
  • Üstüne balıkları diziyorum kalan soğanlı malzemeyi serpiyorum.
  • Domatesleri ve defne yapraklarını yerleştiriyorum.
  • 200 dereceli ısınmış fırında üstleri kızarana kadar pişiriyorum.
  • Sonra fırından çıkardığım miss gibi kokan yemeğimi sevdiklerimle paylaşıyorum.



Afiyet olsun


1 yorum:

  1. Elinize sağlık tarif ve görünüm harika fırında olması sağlık açısında en güzel pişirme tekniği afiyet olsun.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...