4 Kasım 2017 Cumartesi

Çilek soslu muhallebi / Magnolia


Bütün tatlı tariflerine çok yakışan çileği sos yapıp muhallebinin üstüne koyup çok hafif ve mayhoş bir tatlı elde ettiğini söylüyor, kızım...Benim misafirlerim için yapıp hazırladı...Nasıl yaptığını kızım bana anlattı bende size anlatıyorum.



     Malzemeler:

  • 1 kilo süt
  • 4/3 su bardağı un
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt (krem şantiyi çırpmak için)
  • 1 paket kek ( kalan kekiniz varsa kullanabilirsiniz)
    
    Çilek sosu için:
  • 250 gram çilek (temizlenmiş yıkanmış)
  • 1/2 su bardağı şeker 
  • 2 tatlı kaşığı nişasta
  • 1 su bardağı su
     
     Yapılışı:
  • 1 kilo sütü ve unu bir tencerede çırpma teli ile karıştırarak orta alevli yanan ocağa koyuyorum.
  • Devamlı çırparak pişirmeye başlıyorum.
  • Kaynamaya başladığında şekeri ilave ediyorum.
  • 4-5 dakika daha kaynatıp ocağı kapatıyorum.
  • Vanilyayı da ekleyip ılınması için bir kenarda bekletiyorum.
  • Ilınırken de ara ara karıştırmayı ihmal etmiyorum.
  • Diğer tarafta derin bir kabın içine 1 bardak sütü ve şantiyi koyup mikser ile çırpıyorum. 
  • Ilınmış muhallebi ile krem şantiyi birleştirip çırpmaya devam ediyorum.
  • Bardakların dibine birer parça kek dilimi koyarak üzerilerine 2 parmak eksik olacak şekilde muhallebiyi paylaştırıyorum. 
  • Çilekleri rondadan geçirip 1 su bardağı suyu ve nişastayı ilave ederek pişiriyorum. 
  • Pişirdiğim sosu da karıştırarak soğutuyorum.
  • Daha sonra bardaktaki muhallebilerin üstlerine sosu dolduruyorum.
  • Bir kenarda iyice soğuduğunda, üstlerini streçfilm ile kapatıyorum.
  • Sonra yaptığım muhallebileri buzdolabına koyuyorum.
  • Servis zamanı geldiğinde dolaptan çıkarıp sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...