12 Nisan 2017 Çarşamba

Cevizli ve damla çikolatalı kurabiye

Sevdiklerimize kocaman bir kutuda kurabiyeler yapmak, onları mutlu etmek hepimiz için tabi ki çok güzel bir şey... Bu yüzdendir ki şimdilerde kurabiye çeşitlerimizide çok gelişti... Gelin hep birlikte daha lezzetli, çeşit çeşit kurabiyeler yaparak bu mutluluğumuzu ikiye katlayıp ailemiz ve dostlarımızla paylaşalım.  


 
 

Malzemeler: 150 gram tereyağı, 1 çay bardağı sıvı yağ, 2 yumurta sarısı, 1 çay bardağı pudra şekeri, 1 kahve fincanı süt, 1 paket vanilya, 1 paket kabartma tozu, 1 su bardağı damla çikolata, 1 su bardağı ceviz, 3-3 buçuk su bardağı un


  
Yapılışı: Oda sıcaklığına gelmiş tereyağı, yumurta, pudra şekerini bir çırpıcı yardımıyla çırpıyorum. Daha sonra içine ceviz ve damla çikolata hariç kalan malzemeleri ekleyerek ele yapışmayan yumuşak bir hamur hazırlıyorum. 




Yoğurduğum hamura cevizi ve damla çikolatayı ilave ediyorum. Hepsini karıştırarak hamura silindir şekli verip streç filme sarıyorum. Buzdolabında 1 saat beklettikten sonra 1 parmak kalınlığında kesip fırın tepsisine sıralıyorum. Önceden ısıttığım 175 dereceli fırında pembe olana kadar pişiriyorum. Kurabiyeler soğuduktan sonra sevdiklerimle paylaşıyorum.






Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...