15 Nisan 2017 Cumartesi

Garnitürlü enginar

Yaşasın! Enginar mevsimi  geldi. Pazar tezgahlarında yerini alan enginarın tadını çıkarmak, sık sık pişirip sevdiklerimizle paylaşmak lazım. O zaman birlikte sebzeli enginar çanakları yapmaya ne dersiniz?




      Malzemeler:
  • 4 adet ayıklanmış enginar
  • 1 adet taze sıkılmış limon suyu
  • 1 adet orta boy havuç
  • 1 su bardağına yakın dondurulmuş bezelye
  • 1 adet patates
  • 1 demet taze soğan
  • 1/2 demet dereotu
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 tatlı kaşığı toz şeker
  • 1 çay kaşığı tuz
  • 1 adet portakal suyu
  • 1/2 su bardağı su
     Yapılışı:

  • Pazardan temizlenmiş çanak şeklindeki aldığım enginarları tencereye yerleştiriyorum. 
  • Patates ve havucu küp küp doğruyorum içine dondurulmuş bezelyeyi, ince doğranmış taze soğanı, ince doğranmış dereotunu bir kabın içinde harmanlıyorum.
  • Sebzelere tuz ve şeker ilavesi yapıyorum.
  • Tencereye sıralamış olduğum enginar çanaklarına  paylaştırıyorum.
  • Üzerlerine taze sıkılmış portakal suyu, su ve zeytinyağı gezdirerek çift kapak kapatıyorum.
  • İlk önce harlı sonra kısık ateşte pişiriyorum.
  • Ara sıra kontrol ederek piştiğine emin olunca ocağı kapatıyorum.
  • Biraz ılınınca servis tabağına alarak sevdiklerimle paylaşıyorum.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...