3 Mayıs 2017 Çarşamba

Çağla cacık / çağla salata

Çağla cacık ve çağla salata: İlk duyduğumda çok şaşırmıştım lezzeti nasıl olur diye. Denedim ve beğendim. Sizler de çağla sevenlerdenseniz kesin beğenirsiniz. Nasıl yaptım, anlatayım..




       Çağla cacık
       Malzemeler:

  • 15-20 adet çağla 
  • 2 su bardağı yoğurt
  • 1/2 su bardağı su
  • 2-3 kaşık zeytinyağı
  • 1 diş sarımsak
  • 1 tutam nane
  • Tuz
     Yapılışı:
  • Çağla bademleri rondodan geçiriyorum. Az tuz, zeytinyağı ve dövülmüş bir diş sarımsak ile yoğurdu çırpıyorum. Püre gibi olmuş çağla bademlerin içine ince kıydığım taze naneleri ilave ederek yoğurda karıştırıyorum. 1/2 su bardağı su ile kıvam ayarlayarak servis kasesine koyuyorum. Üzerine biraz zeytinyağı gezdirerek 1-2 tane çağla bademi dilimliyorum. Her türlü yemeğin yanında ikram ederek sevdiklerimle paylaşıyorum.

  

        Çağla salata
        Malzemeler:

  • 300 gram çağla badem
  • 2 yemek kaşığı süzme yoğurt
  • 2 yemek kaşığı mayonez
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
  • 1-2 adet taze sarımsak
  • 1-2 adet taze soğan
  • 3-4 tane közlenmiş kırmızı biber
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 2-3 dal taze nane
  • Tuz
       Yapılışı:
  • Çağla bademleri rondodan geçiriyorum. 
  • Taze soğan, taze sarımsağı ve taze naneyi  ince doğrayarak çağla bademlere karıştırıyorum.
  • Yoğurt ve mayonezi ilave ederek yine karıştırıyorum.
  • En son tuz, ceviz ve zeytinyağı katarak servis tabağına alıyorum.
  • Közlenmiş kırmızı biber ile süsleyerek sevdiklerimle paylaşıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...