4 Mayıs 2017 Perşembe

Portakal kabuğu rendeli ve Hindistan cevizli kurabiye


Annem ve kurabiye; Yılların lezzeti, herkes de bilir kurabiyenin en güzelini onun yaptığını ve damaklarda kalan tadını. İşte yine annemin yaptığı harika bir kurabiye tarifi, sizler için... 




Malzemeler: 
100 gram tereyağı
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı süt
2 çay bardağı toz şeker
1 çay bardağı Hindistan cevizi
2 yumurta (birinin akı kurabiyelere sürülecek)
1 paket kabartma tozu
1 çay kaşığı karbonat
1 portakal kabuğu rendesi
-yumuşak bir hamur olacak kadar un



Yapılışı: 
-Yoğurma kabına bir miktar un, tereyağı, şeker, portakal kabuğu rendesi, karbonat, kabartma tozu birlikte elle karıştırıyorum.
-Bu karışımın ortasını açarak yumurtalar, sıvı yağ ve süt ilave ederek yoğuruyorum.
-Hamur yumuşak olmalı.




-1 saat kadar dinlendirilen hamur pişirme kağıdı serdiğim tepsiye yuvarlayarak eşit aralıklarla sıralıyorum.
-Tepsiye sıraladığımız kurabiyelerin üstüne yumurta akı sürerek Hindistan cevizi serpiyorum.
-Önceden ısıtılmış fırında 170 derecede pembe olana dek pişiriyorum.
-Pişirdiğim kurabiyeleri soğutarak sevdiklerimle paylaşıyorum.




Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...