20 Mayıs 2017 Cumartesi

Alman pastası

Yine annemin elinden bir lezzet daha, bu defa alman pastası ile geliyoruz... Annem anlattı ben yazdım, sizler için. Çok pratik çok lezzetli...




       Malzemeler:

  • 2 yumurta (birinin sarısı kremaya)
  • 1,5 çay bardağı şeker
  • 1 çay bardağı yoğurt
  • 1/4 paket margarin veya aynı ölçüde tereyağı 
  • 3 çay bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
      Kreması:
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yemek kaşığı tepeleme un
  • 1/4 paket margarin veya aynı ölçüde tereyağı
  • 1 paket vanilya
  • Arzuya göre limon/portakal kabuğu rendesi
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 yumurta sarısı (hamurunu hazırlarken ayırdığımız yumurta sarısı)
  • Üzerine serpmek için pudra şekeri ve yine arzuya göre yeşil toz fıstık.
     Yapılışı:
  • Derin bir kapta şeker ve yumurtayı bir mikser yardımıyla çırpıyorum. Daha sonra diğer malzemeleri ilave edip çırpmaya devam ediyorum.(Margarini eriterek ilave ediyorum)
  • Şekeri eridiğinde çırpmayı durduruyorum.
  • Küçük yuvarlak bir tepsiyi yağlayıp un serpiyorum.
  • Hamuru tepsiye dökerek 170 derecede pişiriyorum. Üzeri pembeleşen keki fırından alıyorum.
  • Soğuyan keki itina ile tepsiden çıkartıp bir makara ipi yardımıyla ortadan ikiye bölüyorum.
  • Diğer tarafta kremasını hazırlıyorum. Margarin ve yumurta hariç diğer malzemeleri çırparak ocakta pişiriyorum. 
  • Pişen kremaya margarin ve yumurta sarısını ilave edip mikser ile çırpıyorum.
  • İyice çırpılan kremayı kekin bir katına sürerek diğer katı üzerine kapatıyorum. 
  • Soğuyan pastanın üstüne pudra şekeri serperek sevdiklerimle paylaşıyorum.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...