20 Mayıs 2017 Cumartesi

7 tahıllı ekmek

Fırından yeni çıkmış, tazecik, sıcacık, lezzetli mi lezzetli  çıtır bir ekmeğiniz olsun ister mi siniz? İsteriz dediğinizi duyar gibiyim:)) Öyle teferruat yok. Sadece yedi tahıllı un, maya ve süt gerekiyor. Gelin şimdi ekmeğimi nasıl yaptım anlatayım...


    Malzemeler:

  • 3 buçuk bardak 7 tahıllı un (marketlerde var)
  • 1 paket instand maya (aldığınız 7 tahıllı unun içinden de çıkıyor)
  • 2 su bardağı süt
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz




     Yapılışı:

  • Unu bir kaba koyarak üstüne mayayı, şekeri ve tuzu serpiyorum.
  • Sütü bir kapta ılıtarak una ilave ediyorum. Spatula yardımıyla karıştırıyorum.
  • Karışan hamurun üzerini örterek güneşte veya sıcak bir yerde kabarmasını sağlıyorum.
  • 1-1 buçuk saat kadar mayalanmasını bekliyorum.
  • Orta büyüklükte bir kalıbı çok hafif yağlayıp buğday nişastası serpiyorum.
  • Hamura nişasta serpip kabın içinden alarak kalıba yerleştiriyorum.
  • Bu kez kalıptaki hamuru güneşe koyarak 10 dakika daha mayalandırıyorum.




  • Güneşte bekleyip kabaran hamurun üzerine bıçak ile kesikler çizerek çörek otu serpiyorum.




  • 170 derecede önceden ısınmış fırında pembe olana kadar pişiriyorum.



  • Gördüğünüz gibi nefis ekmeğimiz hazır ve şimdi de sevdiklerimizle paylaşma zamanı...

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...