18 Eylül 2017 Pazartesi

Donut


Her ne kadar yabancı sitelerde görsek de malzemesiyle de yapılışıyla da bize çok yakın bir tatlı. Mayalanmasıyla ve kızarmasıyla sanki lokmayı andıran donut un yapımı kolay hem de lezzetli. Nasıl yaptım anlatayım.



      Malzemeler: 

  • 2 adet yumurta
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1,5 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı pudra şekeri
  • 1/2 su bardağı ılık su
  • 1 yemek kaşığı toz maya 1 çay kaşığı şeker 1 çay kaşığı un (yaş maya veya instand maya kullanabilirsiniz)
  • Çay kaşığı ucuyla tuz
  • 3,5 su bardağı un (kulak memesi kıvam için un ilavesi yapabilirsiniz onun için kontrollü un koymalısınız)
  • Süsleme için pudra şekeri  
  • 2 paket bitter çikolata 
  • Üzerine file badem ( Üzerini süslemede kendi seçiminizi yapabilirsiniz)
  • Kızartmak için sıvı yağ
      Not: Süslemede beyaz çikolata, meyveli kremalar da kullanabilirsiniz.

      Yapılışı:
  •  1/2 su bardağı ılık suya 1 yemek kaşığı toz maya 1 çay kaşığı şeker 1 çay kaşığı un ile karıştırıp sıcak bir ortamda kabarmasını bekliyorum.
  • Kabaran mayayı karıştırma kabına alarak diğer malzemeleri sırasıyla ekliyorum. 
  • Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğuruyorum.
  • Üzerine bir bez örterek 1 saat kadar sıcak ortamda bekletiyorum.
  • Kabaran hamurumu düz bir zeminde merdane ile açıyorum.
  • Önce geniş ağızlı bardak ile daireler çıkartıp küçük başka bir kapakla da ortasını çıkartıyorum.

  • Yukarıda resimde gördüğünüz gibi hazırladığım donutları 10 dakika daha bekletip daha sonra kızartıyorum. 
  • Ayçiçek yağını derin bir kapta kızdırıp hamurları aralıklı şekilde atıyorum sık sık döndürerek yanmadan kızarmasını sağlıyorum.

  • Bu sırada bitter çikolatayı benmari usulü eritiyorum ve biraz dinlenmiş donutların bir yüzünü batırdıktan sonra servis tabağına alıyorum.


  • Üzerine file badem ile süsleyip sevdiklerimle paylaşıyorum.

     Not: Çikolataya batırmadan pudra şekeri serperek de yiyebilirsiniz.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...