22 Eylül 2017 Cuma

Sebzeli tart

Kabağı çok çeşitli şekillerde pişiriyoruz, hepsinin lezzeti de ayrı bir güzel oluyor... Bu yüzden bayılıyorum bu sebzeye, evde herkes seviyor benim de işim kolaylaşıyor.. Bu defa sizlerle kabaklı tart yapalım lezzeti nasıl oluyor bir bakalım belki lezzeti çok beğenir her zaman yaparız. Nasıl yaptım anlatayım.


     Malzemeler:
     Hamur için:
  • 3 yemek kaşığı süzme yoğurt (soğuk olacak)
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 yumurta
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • tuz
  • 2-3 su bardağı un (kontrollü koymalısınız kulak memesinden daha yumuşak olmalı)
     Üstü için:
  • 2 adet yeşil kabak (koyu yeşil olanlardan)
  • 5-6 dilim çedar peyniri ve tulum peyniri (miktarı siz azaltıp çoğaltabilirsiniz)
  • 1 adet domates
  • 1 avuç doğranmış dereotu
  • 1 yemek kaşığı tatlı domates salçası bir miktar su ile inceltilecek.  


     
      Nasıl yaptım:
  • Hamur malzemelerinin hepsini sırasıyla yoğurma kabına alıp kulak memesinden yumuşak olacak kıvamda yoğuruyorum.
  • Tart kalıbını yağlıyorum. Yoğurduğum hamuru düz zeminde merdane ile açıyorum. (zemini unlarsanız yapışmasını önlemiş olursunuz)
  • Açtığım hamuru tart kalıbına yayıyorum.
  • Üstüne su ile karıştırdığım salçayı fırça yardımıyla her yerine sürüyorum.
  • Diğer tarafta kabakları ve domatesi ince olarak dilimliyorum.
  • Salçasını sürdüğüm hamurun üzerine önce peyniri daha sonra kabak ve domates dilimlerini sıralıyorum.
  • İnce doğradığım dereotunu serpiyorum
  • Daha sonra 170 dereceli önceden ısıttığım fırında üstü kızarana kadar pişiriyorum.
  • Piştiğine ve üstleri kızardığına emin olduğumda fırından çıkarıp afiyetle sevdiklerimle paylaşıyorum.



Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...