29 Eylül 2017 Cuma

Kurutulmuş yaban mersini ile süslenmiş limon soslu kokostar pasta

Kokostar pastayı ilk yediğimde beğendim ama bir şeyler eksik olduğunu hissettim. Sanki biraz daha malzeme olarak farklılık katmak gerekir diye düşündüm. Limon sosu ve kurutulmuş yaban mersini meyvesiyle bu açığı kapattım diye düşünüyorum. sizler de denerseniz bu farkı göreceksiniz. Şimdi nasıl yaptım anlatayım..



   Kek için malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 2 kahve fincanı un
  • 2 kahve fincanı şeker
  • 1/2 paket kabartma tozu
  • 1 küçük paket kakao 
   Limon sosu için malzemeler:
  • 1 limon suyu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 2 yemek kaşığı şeker
    Ara malzeme:
  • 1 paket krem şanti
  • 1 su bardağı süt
  • 1 fincan pudra şekeri
  • 2 su bardağı Hindistan cevizi
     Ganaj için malzeme:
  • 1 paket krema
  • 200 gram çikolata (bitter ve sütlü karışık)
  • Üzerini süslemede kullanmak için 100 gram kurutulmuş yaban mersini meyvesi. 




       Yapılışı:

  • İlk önce keki yapıyorum. Yumurta ve şekeri mikser yardımıyla köpük olana kadar çırpıyorum.
  • Ardından unu ve kabartma tozunu eleyerek ilave ediyorum.
  • Kakaoyu da koyarak spatula ile karışmasını sağlıyorum.
  • Kelepçeli kalıbın tabanına yağlı kağıt serip kalıbın her tarafını sıvı yağ ile yağlıyorum.
  • karışan kek malzemesini kalıba boşaltıyorum.
  • Üzerini düzleyip 170 dereceli önceden ısınmış fırında 10-15 dakika kadar pişiriyorum. (çok çabuk pişiyor)





  • Limon sosu için malzemeleri hazırlıyorum. 1 limon suyu ve rendesini 2 kaşık şeker ile karıştırıp pişip soğumuş kekin üzerine döküyorum.





  • Daha sonra 1 paket krem şantiyi 1 bardak süt ile çırpıyorum.
  • Çırpma sırasında içine 1 fincan pudra şekerini ilave ediyorum.
  • Hazırladığım şantiye 2 su bardağı Hindistan cevizini ilave edip iyice karışmasını sağlıyorum.
  • Limon soslu kekin üzerine bu malzemeyi düzgünce yayıyorum.
     





  • Ganaj için kremayı kaynamaya yakın ısıtıyorum. Hemen içine parçaladığım çikolataları atarak hızlıca karıştırıyorum.
  • Hindistan cevizli malzemenin üstüne ılınan ganajı döküyorum.



  • Daha sonra pastayı kurutulmuş yaban mersini meyveleriyle süslüyorum.
  • Tabi ki tadına doyum olmayan pastamı sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...