1 Ekim 2017 Pazar

Bu kurabiye farklı ve nefis

Kurabiyenin bir başka hatırı var üzerimizde, bize o kadar yardımcı ki. İhtiyaç olduğunda aklımıza ilk gelen şeydir.. Aman canım  hemen bir kurabiye yapıvereyim, deriz:)) Bu yüzden bize de çeşit çeşit kurabiyeler yapıp lezzeti artırmak düşer. İşte şimdi tarifini vereceğim kurabiye de lezzet bakımından bir hayli güzel. Nasıl yaptım anlatayım.



     Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 150 gram tereyağı
  • 1 fincan sıvı yağ
  • 1 fincan süt
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 çay kaşığı toz zencefil
  • 1 çay kaşığı toz kişniş
  • 1 fincan pudra şekeri
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3 su bardağı un
  • 1 su bardağı nişasta
  • 100 gram sütlü/bitter çikolata parçaları






      Yapılışı: 

  • Unu, nişastayı, vanilya ve kabartma tozunu karıştırma kabına koyarak oda ısısında ki tere yağı ile harmanlayıp elimle de birbirine yediriyorum.
  • Başka bir kapta yumurta, sıvı yağ, süt, şeker, zencefil, kişniş ve tarçını karıştırıyorum.
  • Daha sonra iki karışımı birbiriyle buluşturuyorum.
  • Yumuşak bir hamur elde ediyorum.





  • Yoğurduğum hamura çikolata parçalarını ilave ediyorum. Alttaki resim de görüldüğü gibi.






  • Daha sonra yuvarladığım kurabiyeleri üstüne bastırarak biraz yassı olmalarını sağlıyorum..
  • Pişirme kağıdı serdiğim tepsiye hepsini sıralıyorum.
  • 175 dereceli önceden ısınan fırında hafif kızarana kadar pişiriyorum.





  • Sonra mı? Tabi ki miss gibi kokan, yerken damaklarda enfes tat bırakan zencefilli kurabiyelerimi sevdiklerimle paylaşıyorum.      


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...