3 Ekim 2017 Salı

Kuruyemiş pastası

Soğuk kış günlerinde enerjinizi ikiye katlayacak bir pasta. Şekersiz yapılan bu pastanın içinde adından da belli olduğu gibi bolca kuruyemiş hakim. Hadi o zaman lafı daha fazla uzatmadan nasıl yaptım anlatayım.



    Malzemeler:

  • 3 elma
  • 2 su bardağı pekmez
  • 1 su bardağı fındık, ceviz
  • 1/2 su bardağı fıstık
  • 1 su bardağı doğranmış hurma
  • 1 su bardağı doğranmış kuru kayısı
  • 1 su bardağı doğranmış kuru incir
  • 1/4 su bardağı kuru üzüm
  • 1/4 su bardağı dut kurusu
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
     Nasıl yaptım: 
  • Elmaların kabuklarını soyarak rende yapıyorum.
  • Büyük bir tavanın içinde pişirmeye başlıyorum.
  • Pişen elmaların içine sırasıyla bütün malzemeyi koyuyorum.
  • En son pekmezi koyarak marmelat kıvamına gelene kadar pişiriyorum.
  • Daha sonra dikdörtgen bir borcamı sudan geçiriyorum. (pastanın yapışmaması için)
  • Pişirdiğim harcı tepsiye döküp bir spatula yardımı ile düzeltiyorum.
  • Olduğu yerde soğumasını bekliyorum.
  • Soğuduğunda üstünü streçfilm ile kaplıyorum.
  • Buzdolabına koyarak soğuyup donmasını sağlıyorum.
  • Servis zamanı karelere bölerek üstlerine Hindistan cevizi ile süslüyorum.. 
  • Daha sonra mı:))  tabi ki sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun






















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...