19 Mart 2017 Pazar

Cevizli Poğaça


Günün her saati yiyebileceğimiz birbirinden güzel çeşitleriyle hemen herkesin sevdiği miss gibi poğaçalar yapmak, fırından çıkar çıkmaz  sevdiklerimizle paylaşmak çok mutlu eder insanı...O zaman gelin beraber cevizli poğaçalar yapalım da hem kendimizi hem de sevdiklerimizi mutlu edelim...

      Malzemeler:
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı yoğurt
  • 2 yemek kaşığı tereyağı
  • 1 yemek kaşığı sirke
  • 2 paket kabartma tozu
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 4-5 su bardağı un (unu koyarken kontrollü koymak gerekebilir)


      İç malzeme:
  • 400 gram peynir
  • 100 gram ceviz
  • 1 çay kaşığı kimyon (isteğe bağlı)
  • 1/2 demet maydanoz (isteğe bağlı)


      Nasıl yaptım:
  • Sıvı yağ, yoğurt, tereyağ ve sirkeyi yoğurma kabına koyarak karıştırıyorum ardından diğer malzemeleri sıra ile ilave ediyorum. Unu kontrollü koyarak sert olmayan yumuşak bir hamur elde ediyorum.
  •  Yoğurduğum hamuru 1 saat kadar dinlendiriyorum. (aceleniz varsa dinlendirmeden de yapabilirsiniz)
  • İç malzeme için: peyniri rende yapıp içine ceviz, kimyon ve maydanozu ilave ediyorum.
  • Hamurdan mandalina büyüklüğünde parçalar koparıp elimle açıyorum içine hazırladığım iç malzemeyi koyarak hamuru kapatıyorum. 
  • Tepsiye sıraladığım poğaçaların üzerilerine yumurta sarısı sürerek susam serpiyorum.
  • 200 dereceli önceden ısınmış fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyorum.   


Afiyet olsun



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...