17 Şubat 2017 Cuma

Pembe pembe bulgur salatası

Pembe pembe bulgur salatası, hem tatlı rengiyle hem de damaklarda bıraktığı fresh tadıyla müthiş bir şey. İlk defa arkadaşım Selma da yediğimde ne kadar lezzetli bir şey demiş ve ilk fırsatta yapıp sizler için bloğa koymayı düşündüm. Arkadaşımın ellerine sağlık. Ben de hemen tarifi alıp denedim. Sizde mutlaka denemelisiniz şiddetle tavsiye ediyorum, harika bir tat...



      Malzemeler: 

  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 2 adet pancar
  • 1 adet yeşil elma 
  • 1 adet limon
  • 1 su bardağı nar
  • Taze nane
  • Dereotu
  • Nar ekşisi
  • 1-2 çay kaşığı kimyon
  • 1-2 diş sarımsak
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 çay bardağı kadar ceviz




     Yapılışı:
  • Pancarları bol suyun altında fırçalayarak yıkayıp haşlıyorum.
  • Bulguru yarım su bardağı kadar kaynar su ile ıslatıyorum.
  • Haşlanmış pancarın kabuklarını soyarak küçük küpler halinde doğruyorum.
  • Yıkadığım elmayı kabuklarıyla küpler halinde doğruyorum.
  • Narın tanelerini ayırıyorum.
  • Sarımsağı ezerek kimyon, limon suyu ve zeytinyağıyla çırparak sos hazırlıyorum. 
  • Nane ve dereotunu doğruyorum.



Fotoğraflarda gördüğünüz gibi: Derin bir kapta tüm malzemeyi toplayıp iyice karışıncaya kadar harmanlıyorum.Sonra mı tabi ki bu miss gibi meyvelerle tatlanmış salatamı sevdiklerimle paylaşıyorum.


Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...