21 Ocak 2017 Cumartesi

Fırında kuzu eti

Et severler burada mı? Burada dediğinizi duyar gibiyim. Hele birde etiniz kuzu budu ise fırınladığınız etin kokusu miss gibi evinize yayıldı ise ayrıca yemekte de sevdikleriniz var ise doymayın keyfinize...Şimdi gelin baştan sona nasıl yaptığımı ayrıntılarıyla anlatayım.Korkmayın pişirmek öyle zor değil eti haşlıyorum kemiklerinden ayırıp tepsiye yerleştiriyorum ve doğru fırına.



     Malzemeler: 

  • 1 adet kuzu budu
  • 5-6 adet patates
  • karabiber, kimyon, kekik
  • 1 adet kuru soğan
  • 1 adet havuç



Yapılışı: 

  • Öncelikle kuzu budunu 3-4 parçaya ayırıyorum. Bu iş için keskin bir bıçak ve kemikleri kırabilmek için satır kullanıyorum.
  • Büyükçe bir kabın içinde bir kaç kez yıkıyorum daha sonra kaba su doldurarak etleri bir müddet içinde bekletiyorum. Bu işlemi de bir kaç kez tekrarlıyorum. Etler beyazlaşana kadar.





  • Daha sonra etleri suyun içinden alarak büyükçe bir tencereye sıralıyorum. 
  • Etlerin üstünü 3-4 parmak geçecek kadar su koyuyorum. 
  • İçine ayıklayıp yıkadığım bir soğanı ve bir havucu koyarak orta hararette ki ocağa koyuyorum. 
  • Kaynamaya başladığında köpük yapıp yapmadığını kontrol ediyorum yapmışsa kaşık yardımıyla köpüğünü alıyorum.
  • 1 çay kaşığı kimyon serperek kapağını sıkıca kapatıp pişmeye bırakıyorum.. (Kimyon etin çabuk pişmesini sağlıyor) 1 saat kadar kapağı hiç açmıyorum.
  • 1 saat sonra tekrar bakıyorum pişmek üzere ise tuzunu koyuyorum ayrıca patatesleri ayıklayarak haşlanmakta olan etlerin içine atıyorum.
  • Kontrol ederek tam pişmiş olduğuna emin olunca ocağı kapatıyorum.
  • 1 saat kadar dinlendiriyorum.
  • daha sonra ılınmış etleri kemiklerinden ayırıp tepsiye yerleştiriyorum (isterseniz kemikli de fırına sürebilirsiniz) 2-3 kepçe de et suyundan ilave ediyorum. Üstlerine de haşlanan  patatesleri  koyuyorum.
  • 1 tatlı kaşığı kekiği ve karabiberi de serperek fırına sürüyorum. Etlerin üstü kızarmaya başladığında fırından çıkarıyorum. Yanında bol yeşilliklerle salata yaparak sevdiklerimle paylaşıyorum.





Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...