14 Ocak 2017 Cumartesi

Ballı, Elmalı Pankek

Kültürümüzde akıtma ya da krep olarak bildiğimiz hamur işinin biraz daha küçük ve biraz daha kalın olanına pankek diyoruz. kahvaltıların vazgeçilmezi pankeki tuzlu veya tatlı olarak da hazırlayabiliriz. Tarif oldukça basit. Ballı ve elma dilimli, hamurunu tam buğday unuyla yapmış olduğum pankek tarifimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Nasıl yaptım... 


Malzemeler: 
  • 2 su bardağı süt
  • 2 yumurta
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 3,5 su bardağı tam buğday unu
  • 1 paket kabartma tozu
  • kızartırken kullanmak için bir miktar tereyağı
  • 3 adet elma
  • 1-2 çay kaşığı tarçın
  • 2-3 yemek kaşığı bal
Yapılışı: 
  • İlk önce yumurta, süt ve şekeri derin bir kabın içinde çırpıyorum daha sonra tam buğday ununu ilave ederek koyu kıvamlı akışkan bir hamur elde ediyorum.
  • Elmaları soyarak elma dilimi dediğimiz şekliyle kesiyorum.
  • Teflon tavayı orta hararet de açtığımız ocağa koyuyorum. Biraz tereyağı koyarak tavanın her tarafını yağlıyorum.
  • Hazırladığım hamurdan küçük bir kepçe yardımıyla birer kepçe olmak şartıyla tavanın 2-3 yerine döküyorum.
  • Bir tarafı kızarırken üst tarafına elma dilimlerin yerleştiriyorum biraz da tarçın serpiyorum.
  • Spatulayla yavaşça kaldırıp kızaran yeri üste getiriyorum bu defa elmaların kızarmasını sağlıyorum.
  • İki tarafını da güzelce nar gibi kızartarak servis tabağına alıyorum. Hamur bitene kadar aynı işlemi yaparak her birinin üstüne bal gezdiriyorum.
  • Sonra mı? tabi ki sevdiklerimle paylaşıyorum. Misss 




Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...