11 Ekim 2018 Perşembe

Dönerli Çökertme Kebabı

Çökertme kebabını döner eti ile hiç denediniz mi? Ben denedim nefis oldu.. Hem pratik hem de kebap:)) Öyle uzun uzun anlatılacak bir tarif değil sadece sırasıyla neler yaptım onu anlatayım.






      Malzemeler 5 kişilik
  • 500 gram döner eti
  • 5 iri patates
  • 1 kilo yoğurt
  • 1/2 kilo çeri domates
  •  tereyağı ( miktarı size bağlı)
  • Yeşil taze biber 
  • Maydanoz
  • İstenilen baharatlar (Karabiber, kimyon, kırmızıbiber)
       Yapılışı:
  • Ön hazırlık: patatesleri temizleyip istediğim incelikte parmak şeklinde dilim yapıyorum. (Orijinal: kibrit çöpü inceliğinde dilimlenir.)
  • Kararmaması için su dolu bir kapta patatesleri bekletiyorum.
  • Dönerleri bir tepsiye yayarak aralarına bir kaç yere fındık büyüklüğünde tereyağ koyuyorum.
  •  Yoğurdu biraz tuz ilave ederek çatalla  çırpıyorum.
  • Tere yağını tavada kızarana kadar eritiyorum. 
  • Domates, biber ve maydanozu temizleyip yıkayarak süsleme için hazırlıyorum.(siz arzunuza göre hazırlayabilirsiniz) Ben maydanoz kullanmadım ama çok yakışıyor siz süslemede kullanın.
      Servis etmeden bir saat önce:
  • Tepsiye pişirme kağıdı serip içini sıvı yağ ile yağlıyorum.
  • Yağlanan tepsiye hazırladığım patatesleri yayıyorum.
  • Patateslere tuz ve istediğim baharatları serperek kızarana kadar fırında pişiriyorum.
  • Kızaran patateslerin ardından tepsiye hazırlamış olduğum dönerleri fırına koyarak on dakika kadar  tutuyorum.
  • Servis tabaklarına önce patatesleri pay ediyorum.
  • Ardından her birinin üstüne yoğurdu yayıyorum.
  • Yoğurt dan sonra yine her birinin üstüne dönerleri yerleştiriyorum.
  • Tereyağlarını gezdirip domates, biber ve maydanoz ile süslüyorum.
  • Sonra mı? Tabi ki sevdiklerimle paylaşıp bu eşsiz lezzetin tadına varıyorum.

Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...