27 Eylül 2018 Perşembe

Şekersiz Çeşit Kurabiye

Nefis bir kurabiye tarifim var. Nasıl oluştu bu tarif derseniz tamamen spontene :)) Bilen bilir, yaz dönüşleri bi eziyettir... Mutfak elden geçer, her şey az az kalmıştır ve ne yapabilirim düşüncesi sarar beyninizi. İşte tam da bu sırada harika bir lezzet çıktı ortaya...Adını çeşit kurabiye dediğim hem de şekersiz tarifim.




       Malzemeler:

  • 100 gram tereyağı
  • 1 yumurta
  • 2 kaşık yoğurt
  • 1 fincan bal 
  • 1 adet kabartma tozu
  • 1 su bardağı fındık kırığı
  • 1 su bardağı yulaf
  • 1 su bardağı kuru meyve taneleri (markette satılanlardan)
  • 4-5 adet fındıklı lokum (minik doğranmış)
  • 7-8 tane hurma (minik doğranmış)
  • 3 şu bardağı kadar un (dengeli koyun)
     
      Yapılışı:
  • Önce 2 şu bardağı un ile tere yağını elimle birbirine yediriyorum.
  • Ortasını açıp içine yumurta, yoğurt ve balı koyarak karıştırmaya başlıyorum.
  • Diğer tarafta fındık kırığı, yulaf, kuru ve taze meyveler, lokum, hurma karışımını hamura katıyorum. Hamurun yumuşaklık durumuna göre üçüncü bardak unu ve kabartma tozunu ekliyorum. 
  • Ele yapışmayan bir hamur olduğunda cevizden büyük parçalar alıp elimle yuvarlayıp üstünü bastırıyorum. Pişirme kağıdı serptiğim tepsiye yerleştiriyorum.
  • 170 dereceli fırinda pembe olana kadar pişiriyorum.
      Sonra mı? Tabi ki sevdiklerimle paylaşıp bu eşsiz lezzetin tadına varıyorum.


-Afiyet olsun-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...