21 Eylül 2018 Cuma

Arnavut Ciğeri


       Arnavut Ciğeri nasıl pişirilir ayrıntıları ile anlattım. Gelin birlikte yapalım.


          Malzemeler için miktar isteğe bağlı..
          
          Yapılışı: 👇👇

  • Önce kasabınızdan taze, sinirsiz ve kuşbaşı doğranmış olan ciğeri alıyorum. 
  • Ciğeri bol su ile yıkayıp suyunu süzdürüp bir - iki avuç un ile karıştırıyorum...
  • Daha sonra patatesleri temizleyip onları da kuşbaşı doğrayıp bir kenara koyuyorum.. 
  • Soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp içine maydanoz, sumak, acı pul biber ve tuz ile karıştırıyorum.
  • Bu işlemleri yaptıktan sonra derin kızartma tencereme bolca sıvı yağ koyarak kızdırıyorum. 
  • Önce patatesleri kızartıp arkadan unlanmış ciğerleri atıyorum. 
  • Harlı ateşte delikli kevgir ile ciğerleri çevire çevire nar gibi kızartıyorum. 
  • Aman sakın  ocakta uzun süre  tutup sertleşmesine izin vermeyin. 
  • Bu işlem ile 10 dakika da yumuşacık aynı zamanda pişmiş ve kızarmış oluyorlar. 
  • Ciğerler pişme kıvamına geldiğinde tuz ve karabiberini eklemeye unutmuyorum. 
  • Hepsi kızarıp hazır olan malzemeleri servis tabağına özenle yerleştiriyorum. 
  • Sonra mı? Tabi ki sevdiklerinizle paylaşıp bu eşsiz lezzetin tadına varıyorum.






Afiyet olsun


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...