31 Ağustos 2018 Cuma

Fırında Peynirli Patlıcan


Fırında peynirli patlıcan yaz aylarının vazgeçilmez lezzetlerinden biri. Gelin bu çok lezziz yemeğimizi birlikte yapalım.



      Malzemeler:

  • 1 tane bostan patlıcan (sayıyı artırabilirsiniz)
  • 100 gr kaşar peyniri
  • 200 gr tulum peyniri
  • 2 adet yumurta
  • 1 demet maydanoz
  • 1 tatlı kaşığı karabiber
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • 1 yemek kaşığı şeker
      Yapılışı:
  • Patlıcanları yıkayıp ortadan kesiyorum.
  • Üstlerine tuz serperek yarım saat bekletiyorum.
  • Daha sonra patlıcanları sudan geçirip pişirme kağıdı sardığım tepsiye sıralıyorum.
  • Üstlerine fırça yardımıyla zeytinyağı sürüyorum.
  • Fırında üstleri kızarıp patlıcanlar yumuşayana kadar pişiriyorum.
  • Diğer tarafta peynirleri rende yapıyorum.
  • 2 yumurta, maydanoz ve karabiberi ilave edip karıştırıyorum.
  • Fırından çıkardığım patlıcanların üstlerini bir kaşık yardımıyla deliyorum biraz da şeker serpiyorum.
  • Hazırladığım harcı patlıcanların üstüne yayıyorum.
  • Tekrar fırına koyarak peynirler pembe olana kadar tutuyorum. (Tam bu sırada fırının ızgara kısmını ayarlayabilirsiniz.)
  • Nar gibi kızaran peynirli patlıcanları fırınından çıkarıp servis için hazırlıyorum.
    NOT: Resimde gördüğünüz gibi ben servisi bu şekilde yaptım sizler de istediğiniz gibi yapabilirsiniz.


Afiyet olsun


     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...