26 Kasım 2016 Cumartesi

Mafiş tatlısı (Bir Balıkesir tatlısı)



 İki parmağınızın ucunda tüy kadar hafif  bir o kadar kırılgan, damağınızda hafif dokunuş ve inanamayacağınız lezzet...


        Malzemeler: 3 adet yumurta, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 2 su bardağı un (kulak memesi yumuşaklığında olacak kadar un ilave edebilirsiniz.)1 su bardağı nişasta (açarken kullanılacak) bir fiske tuz, kızartmak için sıvı yağ...Şerbeti için: 3 su bardağı şeker, 3 su bardağı su ile 15 dakika kadar kaynatarak ağda kıvamına gelmesini sağlıyorum. Kaynarken de içine yarım limon suyu sıkıyorum.
        
             
Yapılışı: İlk önce tatlının ağdasını hazırlıyorum. Malzemeleri bir kabın içine koyarak özlü bir hamur yoğuruyorum. Yarım saat kadar dinlendiriyorum. Ceviz büyüklüğünde bezeler hazırlıyorum.Daha sonra oklava ile küçük pasta tabağı büyüklüğünde açıyorum.




Açtığım hamuru ortadan keserek iki parça yapıp her birinin içini 4-5 yerden kesiyorum (yukarıda resimde görüldüğü gibi)




Sonra iki ucundan tutarak birbiriyle birleştiriyorum. Derin bir kızartma kabında bol yağ ile ve ocağın ısısını ayarlayarak nar gibi kızartıyorum. Her kızaran hamuru:) hemen ağdaya atarak bulanmasını sağlıyorum. Ağda ile bulanan tatlıları servis tabağına alıyorum.. Aynı işleme hamurlar bitene kadar devam ediyorum. Not: Çok beğeneceğinizi şimdiden söyleyebilirim, denemeye ne dersiniz... 



Afiyet olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...