26 Kasım 2016 Cumartesi

Kadayıflı muhallebi

Tatlıyı az seviyorsanız tam size göre bir tatlı... Tadıyla baymayan bu lezzetli tatlıyı yapmaya ne dersiniz? Malzemeyi her an tedarik edebileceğiniz gibi  kadayıflı muhallebinin yapımı da çok pratik.
Kadayıfın tereyağıyla kavrulması çıtır çıtır olmasını sağlıyor. Ceviz ilavesiyle lezzet tavan yapıyor:))) Üzerine  mis gibi muhallebi konuyor, İster soğuk, ister ılık yiyebilirsiniz ikisi de harika oluyor.




    Malzemeler: 
  • 350 gramtel kadayıf
  • 3 yemek kaşığıtereyağı
  • 5 yemek kaşığıtoz şeker
  • 1 su bardağıdövülmüş ceviz içi






Muhallebisi için:

  • 1 litresüt
  • 4 yemek kaşığıun
  • 3 yemek kaşığınişasta
  • 1 su bardağıtoz şeker
  • 1 adetyumurta sarısı
  • 1 paketvanilya
  • 1 pakettoz krem şanti












Nasıl yaptım: Kadayıfları biraz buzlukta tutuyorum kadayıfların daha kolay kırılması için.. Genişçe bir teflon tavada tereyağını eritip,  şekeri ve kadayıfı ekleyerek pembeleşinceye kadar kavuruyorum ve cevizi ilave ediyorum.

Muhallebiyi hazırlamak için toz krem şanti ve vanilya hariç tüm malzemeleri tencereye alıp pişiriyorum.

Daha sonra vanilya ve toz krem şantiyi ilave edip ve mikser yardımı ile pürüzsüz bir görüntü alana kadar 4-5 dakika çırpıyorum.

Borcama önce kadayıfın yarısını döküyorum, ardından muhallebiyi döküyorum tekrar kadayıfı dökerek tamamlıyorum.

İster ılık, ister sıcak keyfiniz nasıl isterse öyle yiyebilir ve sevdiklerinize ikram edebilirsiniz.



Afiyet olsun 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...