29 Aralık 2015 Salı

Ekşili Pırasa

Pırasa yemeğini sevmiyorsanız, size bu yemeği sevdirecek harika tarifi mutlaka denemelisiniz... Pişirme şekli değişik, bildiğimiz usulden  çok  farklı ve bir o kadar da  lezzetli.. Sizler de mutlaka deneyip bana hak vereceksiniz. Haydi bakalım nasıl mı yaptım anlatayım.  Tarif  eski bir yemek kitabından.



    Malzemeler: 
  • 1 kilo pırasa
  • 3 adet kuru soğan
  • 2-3 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı salça
  • 1/2 demet maydanoz
  • 1/2 demet dere otu
  • 1 adet havuç
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1/2 su bardağı zeytin yağı
  • tuz
  • limon suyu



     Yapılışı: 
  • Pırasaları ayıklayıp 5-6 cm boyunda kesip, yıkıyorum..
  • Her kestiğim pırasa parçasını boyuna ince ince doğrayıp altı geniş olan bir tencereye koyuyorum.
  • 1 tane havucu rendeleyip üzerine yayıyorum.
  • 1 bardak su ilave  ederek haşlıyorum. Suyunu süzmeyin.


  • Soğanları yarım ay şeklinde, sarımsakları küçük küçük doğruyorum.


  • Zeytin yağında soğanları ve sarımsağı karamel olana kadar kavuruyorum.



  • Salça, şeker, tuz, doğradığım maydanoz ve dereotunu koyup kavrulan soğanlarla karıştırıyorum.
  • Haşlanmış pırasaların üzerine bu harcı yayıyorum. 1 bardak su ilave edip pişiriyorum.
  • Ateşten almadan limon suyunu gezdirerek döküyorum.




Piştiğine emin olunca ocağı kapatıp bir saat kadar dinlendiriyorum. Sonra güzel bir servis tabağına alıp sofraya getiriyorum.

  Kitabın ve yazarın adı: Bereketli olsun (Gönül Candaş)
  Not: Tarife sadece havuç ilavesi yaptım.


Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...