26 Aralık 2015 Cumartesi

Multy Mandalina pastası / Vişneli kek / İncirli kek

Pazarınız hayırlı, mutlu ve renkli geçsin sevgili takipcilerim. Benim de pazarınızı renklendirecek miss gibi keklerim, pastalarım var... Kendinize, çocuklarınıza, torunlarınıza yapabilirsiniz. Üçü de birbirinden güzel ve denenmiştir bilginize... Sizlerle paylaşmak için sabırsızlandığım bu tariflerimi  benim elimden nasıl yaptım ayrı ayrı anlatayım.


     Vişneli kek: 
     
     Malzemeler:

  • 1 su bardağı dondurulmuş vişne
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 4 adet yumurta
  • 1,5 su bardağı un
  • 2 çorba kaşığı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket bitter çikolata
  • 1 su bardağı süt
   Yapılışı: Derin bir kaba aldığım sıvı yağ ve toz şekeri mikserle iyice çırpıyorum. Yumurtaları ilave edip çırpmaya devam ediyorum. Başka bir kapta un, kakao, vanilya, kabartma tozu ve benmaride erittiğim çikolatayı karıştırıp, yumurtalı karışıma ilave ediyorum. En son sütü koyuyorum ve tüm malzemeyi şöyle bir karıştırıyorum. Kekin kolay çıkması için kek kalıbını yağlayıp unluyorum. Kalıba önce biraz kek hamuru koyup vişnelerin yarısın serpiyorum. Kalan hamuru boşaltıyorum ve üzerine kalan vişneleri yerleştiriyorum. Önceden ısınmış fırında 160 derecede 45 dakika pişiriyorum. Tarif için: Sofra dergisine teşekkürler.






      İncirli kek

      Malzemeler:

  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı dövülmüş ceviz
  • 1 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 8 adet suda yumuşatılmış küp doğranmış incir
    
     Şerbeti: (Kaynatılmaz)
  • 1,5 su bardağı su
  • 1/2 su bardağı şeker
  • 2 yemek kaşığı granül kahve
    
     Muhallebi: 
  • 4,5 su bardağı süt
  • 1 çay bardağı un
  • 1 çay bardağı nişasta
  • 2,5 çay bardağı şeker
  • Bir parça tereyağı
  • 1 paket krem şanti
      
     Üstünü süslemek için:
  • Ceviz, Antep fıstığı, Hindistan cevizi
    
Yapılışı: Yumurta ve şekeri çırpıyorum. Daha sonra sıra ile diğer malzemeleri karıştırıyorum. En sonra doğranmış incirleri ve cevizi karıştırıp yağlanmış büyük borcama döküyorum. 160 derecede pişiriyorum.
İlk sıcağı geçince şeker, su ve granül kahveyi   karıştırıp kekin her yerine gelecek şekilde döküyorum.

Muhallebi için de süt, un, nişastayı birlikte pişiriyorum. Şekeri ilave ediyorum. Tere yağını katıp mikserle çırpıyorum. Çırparken toz krem şantiyi döküyorum 5 dakika daha çırpıp şerbeti dökülen pastaya kremayı döküyorum spatula yardımı ile kekin her yerine dağılmasını sağlıyorum. Üzerine resimde görüldüğü gibi süslüyorum. Tarif için: Filizin tariflerine teşekkürler.




   Multy Mandalina Pastası

    Malzemeler: 
  • 4 adet yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı mandalina suyu
  • 1/2 su bardağı sıvı yağ
  • 1 paket kabartma tozu
  • Kek kıvamı oluncaya kadar un
    Üstü için:
  • 1 su bardağı mandalina suyu
  • 1/2 su bardağı şeker
    Mandalina peltesi için:
  • 1 su bardağı mandalina suyu
  • 1 yemek kaşığı nişasta
  • 1/2 su bardağı şeker
   Peltenin yapılışı: Mandalina, nişasta, şeker pişiriyorum ve kekin üzerine döküyorum.

   Üzerine süsleme için mandalina dilimleri.

  Yapılışı: Yumurta ve şekeri çırpıyorum. Daha sonra mandalina suyunu, yağı koyup tekrar çırpıyorum. Unu ve kabartma tozunu ilave edip karıştırıyorum. Yağlanmış büyük borcama döküyorum. 160 derecede pişiriyorum. Fırından çıkan ılınmış keke 1 su bardağı mandalina suyunu döküyorum. (isteğe bağlı) En üstüne mandalina sulu yaptığım pelteyi kekin her yerine gelecek şekilde spatula yardımı ile yayıyorum. Mandalina dilimleri ile süslüyorum.






Afiyet olsun


Semra








2 yorum:

  1. Hepsi birbirinden güzel olmuş..En çok da gözüme mandalinalı pastan takıldı :)
    evet, bu pastayı yapacağım ve yapınca da kulaklarını çınlatacağım Semra ablacığım..
    ellerine sağlık...ben de sana ve ailene iyi pazarlar diliyor, sevgi ve selamlarımı gönderiyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim elimden sayfamı devamlı takip ettiğin ve beni değerli yorumların ile yalnız bırakmadığın için çok teşekkürler Esinciğim.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...