22 Aralık 2015 Salı

Kandil Simidi..

Peygamber efendimizin doğumu olan mevlit kandilinizi kutlarım ve bugüne özel değişik bir kandil simidi tarifi ile karşınızdayım.. Bu saat oldu hala kandil için bir şey yapmadıysanız çok kolay yapılan miss gibi mahlep kokulu kandil simitleri yapabilirsiniz, şöyle akşam çayının yanında sevdiklerinize, komşularınıza ikram edebilirsiniz. Sizde yapmak isterseniz gelin birlikte yapalım.





     Malzemeler:
  • 125 gram tere yağı
  • 1 çay bardağı zeytin yağı
  • 1 çay bardağı su
  • 1 tatlı kaşığı mahlep
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 tatlı kaşığı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • 3- 4 su bardağı un 
  • 1 fincan pekmez (1 fincan su ile karışacak)
  • üzerine susam
Yapılışı: Yumuşayan tere yağı, zeytin yağı, su, yumurta uygun bir kapta karıştırıyorum. Daha sonra sırasıyla diğer malzemeleri katıp yoğuruyorum. Yumurta büyüklüğündeki bezelere simit şekli verip önce pekmezli su karışımına batırıp arkadan susama buluyorum ve 200 derecede önceden ısıttığım fırında kızarana kadar pişiriyorum.


Afiyet olsun


Semra

2 yorum:

  1. Senin de kandilin kutlu olsun Semra ablacığım..
    Kandil simitlerin harika görülüyor, üstelik kolay da bir tarife benziyor.
    Çayın yanında güzel de gider, çıtır çıtır...evet, bunu deneyebilirim ben de :) ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Esinciğim. Kandil simidinin bir çok tarifi var, bu tarif ağızda çok güzel bir tat bırakıyor sanırım zeytin yağı ve tere yağının verdiği bir tat. Gerçekten bu tarifi denemelisin...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...