8 Aralık 2015 Salı

Sufle

Sufle sen neymişsin meğer... Ben sana bu güne kadar hiç önem vermemişim de hata etmişim meğer.. Evet bu pişmanlıktan sonra artık tatlı listemin başlarına aldığım suflenin tarifini siz ''benim elimden'' takipcilerime de aşamalarıyla anlatayım..




       Malzemeler:

  • 80 gram bitter çikolata
  • 50 gram tere yağı
  • 1/2 su bardağı un
  • 3 yumurta
  • 1/2 su bardağı şeker
  • Üzeri için pudra şekeri






Yapılışı: Tere yağı ve çikolatayı tavaya koyup kısık ateşte eritip ocağı kapatıyorum..İçine 1/2 su bardağı unu ilave edip pürüzsüz olana kadar karıştırıyorum.

Başka bir kapta 3 yumurta, 1/2 bardak şekeri mikser ile çırpıyorum. Çırpılan karışıma diğer karıştırdığım çikolatalı malzemeyi koyup tekrar çırpıyorum. Aşağı resimde görüldüğü gibi..




Hazırladığım karışımı yağlanmış olan fırın kaplarına paylaştırıyorum. Benim kaplarım biraz büyük olduğu için 4 kap çıktı. Daha küçük kaplarda 5-6 kap çıkacaktır.


  

Önceden ısıttığım 220 derece ısıdaki fırına koyuyorum ve sadece 8 dakika tutuyorum.(Aman dikkat edin daha fazla tutmayın)..Fırından çıktığında üzerine pudra şekeri serpip miss gibi sufleyi soğumadan servis ediyorum..






Afiyet olsun


Semra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...