6 Aralık 2015 Pazar

Arnavut Ciğeri

Arnavut ciğeri pek sık  yapılmaz bizim evde ama yapılınca da hakkını vermek gerek. Güzel tam tadında ciğer yemek istiyorsanız önerilerimi dikkate almanız gerekir. Öncelikle ciğerin siniri olmayacak olursa da güzelce temizlenecek, zarı soyulmuş kuşbaşı doğranmış olacak. Bu işlemleri kasabınıza yaptırabilirsiniz. Şimdi yemeğimizi diğer detaylarıyla anlatayım..



Malzemeler: 

  • 500 gr dana veya kuzu ciğeri
  • 2-3 patates
  • 1-2 kuru soğan
  • Maydanoz
  • tuz, karabiber, 3-4 damla limon suyu
  • Kızartmak için  sıvı yağ




Yapılışı: Zarı soyulmuş ciğerimizi kuşbaşı doğruyorum.(yada kasaba yaptırıyorum) Patatesi soyup, küpler halinde doğrayıp kızartıyorum. Büyük servis tabağına patatesleri alıyorum. Daha sonra unun içine tuz ve kara biber ekleyip harmanlıyorum ve doğradığım ciğerleri bu karışıma iyice buluyorum kızdırılmış yağa ciğerleri atıyorum ara sıra çevirerek yaklaşık 8-10 dakika pişiriyorum. Pişen ciğerleri, kızarmış patateslerin ortasına koyuyorum..  Soğanları yarım ay şeklinde doğrayıp bir kaç damla limon suyu,  tuz ve maydanoz  ile karıştırıyorum..Yaptığım bu harika soğan salatasını ve aynı zamanda ciğerin olmazsa olmazıdır beraberce servis yapıyorum... Mmmm missss. Evet ne diyoruz. Afiyet olsun, kilo olmasın.



Afiyet olsun


Semra



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...